بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن ایران اردیبهشتماه سال آینده نشستی موسوم به « ۵شنبهبازار» را با حضور بیش از ۷۰۰ طراح، توسعهدهنده و برنامهنویس برگزار میکند تا ضمن تبادل تجربه و تلاش برای ارتقای کیفیت نرمافزارهای موبایل، این کسب و کارها را برای ورود بازیگران بینالمللی و رقابت در عرصه جهانی مهیا کند.
حسام آرمندهی، مدیرعامل و یکی از موسسان کافهبازار، در یک جلسه خبری با جمعی از اهالی رسانه در محل خود کافهبازار شرکت کرده بود در توضیح دومین «۵شنبهبازار»، هدف از راهاندازی این سری رویدادها را در وهله اول «تبادل تجربه» میان این مجموعه و جامعهای بیش از ۱۵ هزار توسعهدهندهاش دانست و گفت: «در قدم اول در زمستان سال گذشته که رویداد نخست ۵شنبهبازار برگزار شد احساس میکردیم باید خودمان و توسعهدهندگانی که عضو خانواده بزرگ ما هستند به تعامل بهتری برسیم و از نزدیک با یکدیگر بیشتر آشنا شویم».
به گفته آرمندهی هرچند پیرنگ مراسم ابتدایی تقویت ارتباطات بین توسعهدهندگان و سرمایهگذاران و تقویت توانایی تیمسازی بود ولی در رویداد آینده که در هشتم و نهم اردیبهشتماه ۹۵ برگزار خواهد شد با توجه به فضای اقتصادی پیشرو، هدف ارتقای کیفیت نرمافزارهای ایرانی در حوزه موبایل و نزدیک کردن آنها به تولیدات و رقابت جهانی در این حوزه است.
مدیرعامل کافهبازار ضمن آنکه خبر از نصب این فروشگاه روی بیش از ۲۸ میلیون دستگاه تبلت یا موبایل و رشد ۱۲۰ درصدی درآمدهای آن در سال ۹۴ خبر داد اشارهای هم به مهمترین رویکردهای تیم مدیریتی این شرکت جوان و نوآور داشت. او تاکید کرد استفاده گسترده و مناسب از دادهها برای بهبود تجربه کاربران و توسعهدهندگان مهمترین دستور کار کافهبازار در سال ۹۵ خواهد بود و در ادامه گفت: «در این رویکرد ما زمینههایی همچون تحلیل دادهها، فروش و پرداخت اینترنتی و توسعه تجارت الکترونیکی را گسترش خواهیم داد و نسخه هفتم نرمافزار کافه بازار هم قدمی در همین جهت است».
حسام آرمندهی در انتهای صحبتهایش ضمن استقبال از ورود بازیگران خارجی به بازار نرمافزارهای موبایل ایران ابراز امیدواری کرد که با بهرهگیری از این رقابت جدید نه تنها محصولات متنوعتری را به کاربران ایرانی عرضه کند بلکه توسعهدهندگان ایرانی هم تجربیات و استانداردهای بالاتری را برای حضور در بازاری بینالمللی کسب کنند.
نسخه هفتم در راه است
در ادامه نشست خبری امین امیرشریفی ، مدیر بازاریابی کافهبازار، با رونمایی از نسخه هفتم نرمافزار این فروشگاه گوشهای از قابلیتهای آن را به رسانهها معرفی کرد.
به گفته امیرشریفی این نسخه جدید کافهبازار از حیث رابط کاربری تغییرات زیادی داشته که روی امکان نمایش و دسترسی به تعداد بیشتری از برنامه و مجموعهها تاثیر محسوسی گذاشته و کارآیی و دسترسی به امکانات مختلف برنامه را به طرز قابل توجهی بهبود دادهاست.
او در توضیح روند این طراحی دوباره گفت: «برای ارتقای تجربه کاربری کافه بازار این بار پیش و در حین روند طراحی، مطالعات و نیازسنجی و رفتارشناسی فراوانی روی کاربران انجام دادهایم تا مطمئن شویم توسعه این محصول به دستاوردهایی واقعی برای کاربران منجر خواهد شد. بسیاری از این تغییرات در حرف قابل بازگو کردن نیستند و باید در عمل تجربه شود . مثلا فهرستها و دستهبندیهای جدید و جذابی برای کاربران کافهبازار ایجاد شده است که به لحاظ بصری هم چشمنواز باشند یا نحوه چینش و نمایش برنامهها را به سمت ایجاد تنوع و تجربه بهتر پیش بردیم».
در میان لیست انبوه قابلیتهای جدیدی که توسط مدیر بازاریابی کافه بازار رونمایی شد، میتوان به امکان ساخت حساب کاربری با استفاده از گوگل و شماره تلفن و امکان ورود به حساب با استفاده از رمز یکبار مصرف اشاره کرد که اغلب در جهت ارتقای سهولت و امنیت برای کاربران کافه بازار ارایه شده اند.
امیرشریفی در انتهای معارفهاش وعده داد که در دومین ۵شنبهبازار هم رسانهها و هم توسعهدهندگان با مشروح ویژگیهای نسخه هفتم کافه بازار که حاصل ماهها تلاش تیم جوان این شرکت است آشنا خواهند شد.
تمرکز بر توسعهدهندگان
در آخرین و مهمترین بخش جلسه خبری هدیه میریمقدم، مدیر برندینگ کافهبازار، مهمترین جزئیات دومین مراسم ۵شنبه بازار را به خبرنگاران اعلام کرد و گفت: «تمرکز این رویداد حتی بیشتر از سال گذشته بر هسته جدیتر توسعهدهندگان نرمافزار موبایل در سراسر کشور است و از همین رو برای جامعه بزرگ توسعهدهندگان کافهبازار تسهیلات خاصی در زمینه ثبتنام و حضور قائل شده ایم».
به گفته او این مراسم که مطابق اشاره حسام آرمندهی در ۸ و ۹ اردیبهشتماه در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد با محوریت «دورهمی تجربهها» میکوشد ارتباط میان کارشناسان و مربیان فنی داخلی و خارجی، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، سرمایهگذاران و مدیران کافهبازار را با چند صد توسعهدهندهی این حوزه تقویت کند.
میریمقدم خبر از سخنرانیها و کارگاههایی در زمینههای فنی، کسبوکار و آخرین روندها و فرصتهای بازار اپلیکیشن ایران با حضور چهرههای برجستهی داخل و خارج از کشور داد و گفت: «عبارت تکرار شونده در پنجشنبهبازار امسال «… باز ببین» است که در مفهومی ایهامآمیز مخاطبان را تشویق به بازبینی در مفاهیم طراحی، فنی، ارتباطی و کسب و کارشان میکند.
مدیر برندینگ کافه بازار در عین حال خبر از چندین میزگرد در زمینه بازیسازی، راههای جذب سرمایه و بومیسازی داد که بحثهای داغی میان بازیگران مختلف را به مخاطبان ۵شنبهبازار عرضه خواهد کرد. وی از علاقهمندان دعوت کرد از طریق آدرس اختصاصی خود ۵شنبهبازار (https://5shanbe.cafebazaar.ir) یا سایت ایوند (evand.ir) برای حضور و ثبتنام اطلاعات بیشتری کسب کنند. هشتگ رسمی این رویداد در شبکههای اجتماعی هم #۵شنبه_بازار خواهد بود.