تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2016
14:43 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77374

یک تحلیلگر مطرح کرد: سندرم «ترس عقب ماندن از دیگران» پیامد ظهور سایت‌های خرید آنلاین

با ظهور شبکه های اجتماعی و راه اندازی سایت های خرید آنلاین سبک خرید مردم تغییر کرده است. یک تحلیلگر در این باره گفت: سندرمی به اسم «ترس عقب ماندن از دیگران» وجود داد که ما را به سمت خریدهای بیشتر از حد توانمان سوق می دهد.
 
روزهایی بزرگترین دردسر مادران خارج شدن از فروشگاه بدون خریدن یک اسباب بازی برای کودک در حال گریه شان بود. اما نوع چالش ها با ظهور پدیده خرید آنلاین تغییر کرده است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که خریدهای آنلاین موجب خریدهای گران قیمت ناگهانی توسط مادران جوان می شود.
 
بر اساس تحقیقی که سایت اینترنتی بیبی سنتر انجام داده، 53 درصد مادران آمریکایی از تلاش برای ایجاد زندگی ای بی عیب و نقص برای کودکانشان احساس خستگی می کنند. تقریبا نیمی از این مادران، یعنی حدود 46 درصد در نتیجه خریدهای اینترنتی گران قیمت بدهکار شده اند.
 
سارا کاپلان 33 ساله، مادر یک جوان 23 ساله در شهر نیویورک است. وی یکی از اعضای فعال گروه مادران فیس بوکی است.
 
او می گوید: «اگر عکس کودکی را در حال اسکوتر سواری ببینم، شروع به جستجوی اسکوتر در گوگل می کنم و نگاه می کنم ببینم آیا این وسیله برای فرزندم مناسب است یا نه.»
 
در فروشگاه های اینترنتی، مادران می توانند علاوه بر خرید کالاهای مختلف به خدمات دیگری نظیر پرستار بچه، مشاوره شیردهی دسترسی داشته باشند. استفاده فراوان مادران جوان از شبکه های اجتماعی و مشاهده تصاویر افراد مشهوری نظیر بیانسه و کیم کارداشیان به همراه کودکانشان، آنها را به سمت خریدهای گران قیمت و گرفتن جشن تولدهای پر هزینه سوق می دهد.
 
کیمبرلی پالمر، نویسنده کتاب «مادر باهوش، مادر ثروتمند» می گوید، سندرمی به اسم «ترس عقب ماندن از دیگران» وجود داد که ما را به سمت خریدهای بیشتر از حد توانمان سوق می دهد.
 
البته استفاده از شبکه های اجتماعی مزایایی هم دارد و شما می توانید رازهای خرید را با دیگران به اشتراک بگذارید.
 
پالمر می افزاید: «شما ممکن است نظر یک نفر را درباره محصولی که هیچگاه استفاده نکرده اید بخوانید و این به شما کمک کند که آن وسیله را نخرید.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.