تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 18, 2016
21:54 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77613

با Google I/O: گوگل ابزارهای بیشتری برای توسعه و نگهداری از اپلیکیشن در اختیار توسعه دهندگان می گذارد

Google Analytics از 10 سال پیش که فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون همواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها برای توسعه دهندگان وب به حساب آمده است و حالا گوگل تلاش می کند خدمات جدید این شرکت موسوم به Firebase، نقش مشابهی را در زمینه ی توسعه ی اندروید، iOS و «وب موبایل» بر عهده گیرد. این شرکت لحظاتی پیش با رونمایی از Firebase Analytics در Google I/O ابزاری تازه در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا به لطف آن قادر باشند درک بهتری نسبت به میزان و نحوه ی استفاده ی کاربران از اپلیکیشن های خود داشته باشند.
 
فایربیس علاوه بر این به قابلیت های بیشتری از جمله پیام رسانی مبتنی بر فضای ابری نیز مجهز خواهد بود که موجب می شود توسعه دهندگان قادر باشند پیام های خود را از طریق اپلیکیشن به دست کاربر رسانده و فضای ابری این شرکت یا Google Cloud Storage را، برای بهبود نرم افزارهای خود مورد استفاده قرار دهند. گوگل ضمناً برای این سرویس یک کنسول تازه برای مدیریت اپلیکیشن ها طراحی کرده که با استفاده از آن بهره گیری از دیگر خدمات سودمند این شرکت در زمینه ی توسعه ی نرم افزار نیز، برای توسعه دهندگان امکان پذیر باشد، از جمله فضای موسوم به Cloud Test Lab که برای آزمایش کارکرد صحیح اپلیکیشن ها پیش از عرضه ی رسمی در نظر گرفته شده و البته نام آن برای یکپارچگی بیشتر به Firebase Test Lab تغییر داده شده است.
 
از دیگر ویژگی های فایربیس می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر عملکرد اپلیکیشن شما ایراد داشته باشد، کاربران می توانند گزارش خطاهای دریافتی را از طریق این سرویس به دست شما برسانند. اگر در توسعه ی نرم افزار دست نداشته باشید، احتمالاً هیچکدام از چنین قابلیت هایی برای شما جذابیت و اهمیتی نخواهد داشت، اما باید توجه داشته باشید که وجود چنین سرویس هایی در نهایت به ساخت اپلیکیشن های بهتر منجر شده و نفع آن به کاربر نهایی خواهد رسید.
 
خدمات فایربیس ضمناً به شکل cross-platform یا «چند-سکویی» خواهد بود و بر همین اساس فعالیت آن تنها به حوزه ی اندروید محدود نمی شود، کما اینکه هم اکنون 470 هزار توسعه دهنده برای استفاده از این خدمات ثبت نام کرده اند. در نهایت لازم است اشاره کنیم که وجود چنین سرویسی می تواند به گوگل کمک کند تا سیطره ی خود بر تبلیغات آنلاین را به حوزه های دیگر نیز گسترش دهد، چرا که توسعه دهندگان به لطف بروزرسانی اخیر فایربیس، می توانند اپلیکیشن های خود را راحت تر با پلتفرم AdMob ادغام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.