تغییر سیاستهای America Movil برای حضور در بازار مخابراتی آمریکای لاتین
بازار روبهتحول خدمات مخابراتی در آمریکای لاتین از مدل تجاری America Movil پشتیبانی میکند تا از این طریق بتواند موفقیتهای بیشتری را برای خود رقم بزند. مرکز خدمات سرمایهگذاری Moody با اعلام این خبر توضیح داد کاهش بدهی و پایین آوردن سطح هزینهها از جمله سیاستهایی است که به بازار مخابراتی منطقه آمریکای لاتین کمک میکند تا بتواند به صورت رقابتیتر عمل کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکتهای مخابراتی فعال در منطقه آمریکای لاتین تلاش میکنند خدمات خود را با قیمت رقابتی عرضه کنند و در مقابل میکوشند سرمایهگذاریهای بیشتری را در جهت پاسخگویی به نیازهای جدید کاربران انجام دهند.
شرکت America Movil در این عرصه مشکلات فراوانی را پیشروی خود میبیند. زیرا مقامات قانونگذار مخابراتی بر این باورند که America Movil در دو منطقه مکزیک و کلمبیا حاکمیت بازار را در دست گرفته است و به دیگر شرکتها امکان رقابت را نمیدهد.
این شرکت مخابراتی برای آنکه بتواند رضایت مراکز رگولاتوری را جلب کند، در سال 2015 میلادی میزان سهم خود از بازار مذکور را به استثنای مالیات، بهره، استهلاک و هزینههای جانبی (EBITDA) به 33 درصد رساند. این رقم در سال 2010 میلادی 40 درصد محاسبه شده بود. گفته میشود که این روزها بیشتر شرکتهای مخابراتی فعال در منطقه آمریکای لاتین با همین مشکل مواجه هستند.
«نایمیا آلمیدا» مدیر مرکز تامین اعتبار شرکت Moody در این خصوص گفت: «اقتصاد ضعیف منطقه آمریکای لاتین تاثیرات قابل ملاحظهای را در این بازار برجا گذاشته است و به همین خاطر اگر مدل اقتصادی درست تعریف نشود، با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد».