اپلیکیشن

تلفن همراه

May 31, 2016
15:17 سه شنبه، 11ام خردادماه 1395
کد خبر: 77756

محبوبیت خرید درون برنامه‌ای

خریدهای درون برنامه‌ای فرصت امتحان و تجربه کردن را پیش از خرید به کاربران می‌دهند
اپلیکیشن‌ها در سال‌های اخیر بازار دستگاه‌های دیجیتال شخصی هوشمند را داغ کرده و رونق بخشیده‌اند. با این اوصاف است که انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل‌ها و پلت‌فرم‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند تا بتوانند نظر کاربران بیشتری را به خودشان جلب کنند. در این میان اما گویا کاربران به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های رایگانی که دارای خرید درون برنامه‌ای هستند، تمایل بیشتری دارند تا خرید اپلیکیشن‌هایی که از ابتدا برای دانلود و نصب آنها باید هزینه بپردازند.
 
بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد نشان می‌دهد که تراکنش‌های درون برنامه‌ای تجربه کاربری بهتری برای کاربران داشته و درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را بالا می‌برند. بر اساس این بررسی ها، کاربران اپلیکیشن‌های موبایل 24 درصد بیشتر به خرید درون برنامه‌ای تمایل دارند تا خرید اپلیکیشن‌های به اصطلاح پولی. موسسه تحقیقاتی گارتنر در تحقیق و نظرسنجی که در این زمینه انجام داده، به این نتیجه رسیده است که تمایل کاربران به خرید درون برنامه‌ای و نصب اپلیکیشن‌های رایگان نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری که چنین اپلیکیشن‌هایی دارند، تجربه کاربری بهتری دارد تا پرداخت هزینه برای دانلود اپلیکیشن.
 
«استفانی بغداساریان» یکی از تحلیل گران گارتنر در این مورد می‌گوید: «به‌طور کلی نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران اپلیکیشن‌های موبایل در طول هر سه ماه 40 /7دلار برای خرید یک اپلیکیشن و 20 /9دلار برای خریدهای درون برنامه‌ای داخل اپلیکیشن‌ها هزینه می‌کنند. این رقم نشان از این دارد که کاربران تا حدود 25 درصد بیشتر به خرید درون برنامه‌ای و نصب اپلیکیشن‌های رایگان تمایل دارند تا خرید یک اپلیکیشن.  این موضوع تایید می‌کند که وقتی کاربران مطمئن می‌شوند یک اپلیکیشن دارای ارزش افزوده است بدون آنکه مجبور به پرداخت هزینه برای دانلود آن باشند، راحت‌تر حاضر می‌شوند که برای خرید درون برنامه‌ای هزینه کنند.
 
البته نباید فراموش کرد که همه کاربران هم حاضر نیستند تراکنش‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را فعال کنند؛ مخصوصا آنهایی که نمی‌توانند ارزش افزوده ایجاد شده توسط اپلیکیشن را ببینند. اگرچه آنهایی که ارزش ایجاد شده توسط اپلیکیشن را درک کرده و می‌بینند حاضرند هزینه بیشتری برای خریدهای درون برنامه‌ای هم بپردازند. به این ترتیب از میان هر سه کاربر یک نفر حاضر است به‌طور متوسط 5 دلار در ماه برای خریدهای میان برنامه‌ای هزینه کند.»
 
این تحقیق نشان می‌دهد که افراد جوان نسبت به مسن ترها اطمینان بیشتری به تراکنش‌های درون برنامه‌ای دارند.اگرچه تراکنش‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای معمولا بیشترین میزان صرف هزینه درمیان کاربران همه سنین را به خودش اختصاص می‌دهد. البته جالب است بدانید که بر اساس این نظرسنجی افراد 35 تا 44 ساله به‌طور یکسان برای خریدهای درون برنامه‌ای و خرید اپلیکیشن هزینه می‌کنند. این در حالی است که افراد 18 تا 24 ساله و کاربران 25 تا 34 سال با فاصله زیادی نسبت به کاربرانی با سنین بالاتر به پرداخت‌های درون برنامه‌ای اعتماد و تمایل دارند.
 
کاربران مسن تر اما گویا با مدل کلاسیک خرید یک اپلیکیشن و استفاده از آن راحت تر هستند. برای ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل جلو رفتن با نسل کاربران جوان‌تر که به پرداخت‌های درون برنامه‌ای تمایل بیشتری دارند تا خرید اپلیکیشن، منطقی‌تر و بهتر است. این بررسی همچنین نشان می‌دهد که بیش از 65 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به میزانی یکسان برای خرید درون برنامه‌ای و خرید اپلیکیشن هزینه می‌کنند.
 
اگرچه در این میان کاربرانی میزان هزینه برای اپلیکیشن‌های موبایل را در یک سال اخیر تغییر داده‌اند، 62درصد میزان صرف هزینه برای خریدهای درون برنامه‌ای را افزایش داده و در مقابل 55درصد هزینه برای خرید اپلیکیشن را افزایش داده‌اند. در حقیقت تمایل به خریدهای درون برنامه‌ای به این دلیل بیشتر است که فرصت امتحان و تجربه کردن را پیش از خرید به کاربران می‌دهد و به این ترتیب اعتماد آنها را بیشتر جلب می‌کند. ارائه‌دهندگان اپلیکیشن ترجیح می‌دهند روی ارائه تجربه کاربری بهتر متمرکز شوند و برای کاربران ارزش افزوده ایجاد کنند. این بررسی نشان می‌دهد که تنها 20 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که اغلب روی تبلیغاتی که در اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند، کلیک می‌کنند و در مقابل دوسوم شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که هرگز روی این تبلیغات کلیک نمی‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.