اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 11, 2016
21:08 شنبه، 22ام خردادماه 1395
کد خبر: 77929

توضیح معاون وزیر درباره پرداخت خسارت به کاربران اینترنت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه توضیحاتی درباره پرداخت SLA به کاربران پرداخته و خاطرنشان کرد این که گفته می‌شود این موضوع از سوی شرکت زیرساخت رعایت نمی‌شود، درست نیست.
 
طی سال‌های گذشته همواره کاربران اینترنت شرکت‌های مختلف با قطعی‌ها و کندی‌های متعدد مواجه بوده و در سرویس دریافتی خود اختلالات متعددی مشاهده می‌کردند. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانون گذار در حوزه ارتباطی کشور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مکلفند در صورت داشتن قطعی‌های بیش از حد مجاز خسارت‌هایی به کاربران خود پرداخت کنند.
 
البته اگر همین شرکت‌ها در دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل شوند این شرکت مکلف است طبق قوانین موجود و قراردادی که برای ارائه خدمات میان دو شرکت به امضا رسیده خسارت‌های مربوطه را به شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت پرداخت کند.
 
اما طی تمام این سال‌ها کاربران نهایی هیچگاه موفق به دریافت این رقم نشده‌اند و در اکثر موارد شرکت‌های ارائه کننده با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت SLA را رعایت نمی‌کند از زیر بار پرداخت این هزینه شانه خالی کرده‌اند.
 
محمدجواد جهرمی که به تازگی مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت را بر عهده گرفته در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا در این‌باره اظهار کرد: این که گاهی گفته می‌شود شرکت زیرساخت SLA را رعایت نمی‌کند حرف دقیقی نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه این شرکت قوانین مربوط به این بحث را رعایت کرده و طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش می‌رود متذکر شد: البته موضوعی که در این خصوص وجود دارد به بحث شاخص‌هایی که کمیسیون تنظیم مقررات در این زمینه تدوین کرده بازمی‌گردد.
 
معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: ما موظفیم به مقررات تعیین شده پایبند بوده و بر اساس آن‌ها برخورد کنیم، اما درباره مناسب بودن شاخص‌های این بحث می‌توان از سازمان تنظیم مقررات پیگیری‌های لازم را انجام داد.
جهرمی در پاسخ به این سوال ایسنا که طی سه ماه اول سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت چه مبلغی را به عنوان اس ال ای به شرکت‌های ارائه کننده پرداخت کرده اظهار کرد: اکنون جزئیات این آمار را ندارم، اما به زودی این رقم را اعلام خواهم کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که در نهایت آیا کاربران اینترنت می‌توانند به دریافت خسارت از شرکت‌ها امید داشته باشند، گفت: در این زمینه آنچه مربوط به شرکت زیرساخت می‌شود شاید حدود 20 درصد باشد در حالی که بیش از 40 درصد این سهم به شرکت مخابرات بازمی‌گردد. ما بر اساس آنچه در قرارداد ذکر شده این خسارت‌ها را پرداخت خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه در نهایت خود او هم به عنوان یک کاربر نهایی اینترنت از این خدمات استفاده می‌کند متذکر شد: شاید در این خصوص جا داشته باشد که کمی بر روی شاخص‌های تنظیم شده تجدیدنظر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.