تلفن همراه

گوشی

August 4, 2016
8:44 پنجشنبه، 14ام مردادماه 1395
کد خبر: 78763

امضای تفاهم‌نامهٔ انتقال کسب‌وکار باتری

امروز Murata Manufacturing Co., Ltd. («Murata») و Sony Corporation («Sony») مشترکاً اعلام کردند برای مذاکره بر سر انتقال کسب‌وکار باتری گروه Sony به گروه Murata («انتقال») به تفاهم غیر الزام‌آوری رسیده‌اند.
 
هدف Murata و Sony پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافق‌نامهٔ قطعی الزام‌آور در نیمهٔ اکتبر ۲۰۱۶ و تکمیل انتقال تا پایان مارس ۲۰۱۷، منوط به تأیید نهادهای نظارتی، است.
 
اگرچه حوزهٔ این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند که این انتقال شامل کسب‌وکار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن که زیرمجموعهٔ Sony است؛ عملیات ساخت مربوط به باتری‌های Sony در چین و سنگاپور و دارایی‌ها و کارکنان اختصاص داده‌شده به کسب‌وکار باتری گروه Sony و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان، شود.
 
انتظار نمی‌رود فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند Sony به مصرف‌کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌حمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.
 
پیشینه و اهداف این انتقال به شرح زیر است:
Sony کسب‌وکار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون Sony به تولید و عرضهٔ تجاری محصولات گوناگون و پیشرفته‌ای در کسب‌وکار باتری و عمدتاً به‌عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony به‌تازگی بر روی افزایش سودآوری کسب‌وکار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کرده است. حوزه‌ای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتری‌های لیتیم-یون استوانه‌ای برای برای ابزارآلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است.
 
مزیت‌های فنی:
Murata پیشتاز جهانی حوزه‌های اجزاء الکترونیکی‌ست. این شرکت برای دستیابی به اهداف برنامهٔ میان‌مدت تا سال ۲۰۱۸ قصد دارد مزیت‌های رقابتی‌اش را در بازار ارتباطات افزایش دهد و در عین حال در بازارهای هدفش یعنی صنایع خودرو، بهداشت و انرژی به‌دنبال ایجاد مدل‌های نوین کسب‌وکار و ارزش برای مشتریان است. با توجه به این شرایط، Murata به نقاط وقت فناوری و تحربیات بازارهای جهانی کسب‌وکار باتری Sony کشیده شده است. به‌دنبال این انتقال، Murata قصد دارد کسب‌وکار باتری را به‌عنوان بخشی اصلی از کسب‌وکار انرژی‌اش برای رشد و توسعهٔ بیشتر این بخش، قرار دهد.
 
Murata و Sony از منظر هرکدام از مجموعه استراتژی‌هایشان و به‌منظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسب‌وکار باتری در عین درنظرگرفتن سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توان رقابت و رشد پایدار، تشخیص‌ داده‌اند که  ادامهٔ مذاکرات برای انتقال توانمندی‌های فنی و تجربیات تجاری‌ای که Sony در کسب‌وکار باتری اندوخته است به Murata و مدیریت این کسب‌وکار تحت پوشش گروه Murata، برای هر دوطرف سودمند است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.