سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 7, 2016
10:22 یکشنبه، 17ام مردادماه 1395
کد خبر: 78828

گلایه کاربران از «هنگ کردن» سیستم بعد از دریافت آپدیت سالانه ویندوز 10

ارائه آپدیت سالانه ویندوز 10 چند روز قبل آغاز شد و با وجود آنکه واکنش کلی کاربران به آن در سطح مثبتی ارزیابی گردید، حالا بسیاری گزارش داده اند که کامپیوترهای به روز شده شان تصادفا در زمان فعالیت و اجرای نرم افزارهای مختلف هنگ می کنند.
 
تعداد زیادی از کاربران هم روی سایت ردیت به این مشکل اشاره کرده اند و مدعی شده اند که تاکنون یک راهکار جامع و فراگیر برای حل آن ارائه نشده است.
 
البته بحث از این اختلال را نخستین بار کاربری با نام SoloWingX مطرح کرد و اینطور گله مندی اش را در ردیت اظهار نمود:
 
سلام! من تازه سیستم دسکتاپی ام را به روز کرده ام. همه چیز خوب پیش رفت و مشکل خاصی نبود تا اینکه متوجه شدم بعد از روشن کردن کامپیوتر کل سیستم به یکباره هنگ می کند. در واقع بعد از لاگین، حدودا 20 ثانیه ای همه چیز کار می کند اما بعد از این بازه، کافیست فقط ماوس را روی محدوده دکمه Start، تسکبار، یا پس زمینه حرکت دهم، در این صورت ماوس دیگر حرکت نمی کند و این پیام برایم نمایش داده می شود که «ویندوز پاسخگو نیست». در هر حال بعد از چند بار روشن کردن و ری استارت سیستم، تصمیم گرفتم همه برنامه های شخص ثالث را که با ویندوز بالا می آیند، غیر فعال کنم. اما مشکل به آنها هم مربوط نمی شد. ناامیدم و نمی توانم مشکل را حل کنم.
 
این مطلب البته به اینجا ختم نشد و نویسنده تصمیم گرفت در ادامه پیشنهادات دیگر اعضا را امتحان کند و مثلا نصب از طریق Media Creation Tool، غیرفعال کردن برخی از برنامه ها، اصلاح رجیستری، و تغییرات در BIOS را نیز امتحان نماید.
 
با این همه، آنطور که دنبال کنندگان این گفتگو اظهار داشته اند، هیچیک از این راهکارها موثر واقع نشد و دست آخر هم شمار کامنت هایی که در این باره مطرح شدند به 600 مورد رسید.
 
نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که مشکل ظاهرا به یک فروشنده خاص، کارت گرافیک یا پردازنده مربوط نمی شود. در واقع افراد با دستگاه هایی که پیکره بندی های مختلفی داشته  اند (و مثلا ویندوز 10 را روی HDD یا SSD نصب کرده اند) با همین مشکل هنگ کردن سیستم روبرو گردیده اند.
 
البته در جریان آن گفتگو راهکار یکپارچه و جامعی برای حل مشکل ارائه نشد، اما ظاهرا یکی از روش های زیر توانسته مشکل را حل کند:
 
دستکاری تنظیمات رجیستری
انتقال محل نصب برنامه ها به درایو سیستم
نصب یا به روز رسانی درایور تکنولوژی Intel Rapid Storage
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.