اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 13, 2016
10:07 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78972

میزان شکایت مشترکان از اپراتورهای موبایل و اینترنت اعلام شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان شکایت مشترکان از اپراتورهای موبایل و اینترنت و نیز میزان رضایت از پاسخگویی اپراتورها را اعلام کرد.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۱۰درصدی رضایت مشترکان از سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد. براین اساس گزارش دوره ای سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۹۵) در سه ماهه اول سال ۹۵، از رضایت ۶۸ درصدی مراجعان به این سامانه حکایت دارد.
 
در این بازه زمانی به بیش از ۲۰۸ هزار تماس توسط سامانه ۱۹۵ پاسخ داده شد. حدود ۹۷ درصد تماس ها، در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند و حدود ۶ هزار تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواستها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از ۹۱ درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده اند.
 
در این میان ۷۰ درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است؛ پس از طی مراحل رسیدگی، اعلام رضایت کامل داشته اند که نسبت به دوره زمانی مشابه سل قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
 
در بین اپراتورهای ارتباطی در سه ماهه اول سال ۹۵ ؛ از نظر میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه، رایتل ۷۰درصد، ایرانسل ۶۱ درصد و مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۶۰ درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.
 
همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها/ شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول ایرانسل ۹۱ درصد، مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۸۹ درصد و رایتل ۷۲ درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.
 
همچنین در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات/ درخواستهای ثبت شده، شرکت ارتباطات فن آوا ۹۱ درصد، داده پردازی فن آوا ۸۹ درصد و آریارسانه اکسین ۸۷.۵ درصد موفق شدند رضایت شاکی ها را جلب کنند.
 
در حوزه شرکت های فعال اینترنتی نیز از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایت ها، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و انتقال داده های رهام داتک ، آریا رسانه اکسین و پیشگامان توسعه ارتباطات۱۰۰ درصد، داده پردازی فن آوا با ۹۹.۳ درصد و آسیا تک با ۹۹.۱ درصد قرار دارند.
 
سامانه ۱۹۵ سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت، پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواستهای ارتباطات مردمی از وزیر ارتباطات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.