باندپهن

باندپهن سیار

August 16, 2016
15:56 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79072

مخابرات بابت قطعی اینترنت به ۲ هزار مشترک خسارت داد

شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که بابت اختلال و قطعی اینترنت به ۲ هزار مشترک خسارت پرداخت کرده است.
موضوع قطعی و اختلال سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران باعث گلایه و نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. چرا که این کاربران می گویند که دسترسی به سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL ) در برخی مواقع با قطعی همراه است و در بسیاری ساعات شبانه روز نیز شاهد افت کیفیت هستند.
 
31157.jpg
در این باره و پس از پیگیریهای خبرنگار مهر، معاون شرکت مخابرات تهران اعلام کرد: افت کیفیت اینترنت به دلیل استفاده بیش از حد برخی مشترکان مخابرات از پهنای باند اینترنت است.
 
کامران کاظمی در این زمینه گفت: هم‌اکنون نحوه سرویس‌دهی به مشترکان مخابرات از اینترنت نامحدود و غیرحجمی به اینترنت حجمی تغییر یافته است، اما برخی مشترکانی که قراردادهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این موضوع نحوه سرویس‌دهی ما را با اشکال مواجه کرده است. استفاده غیرمنصفانه برخی از این مشترکان سبب شده که درصد بسیاری از پهنای باند اینترنت در تهران به این تعداد مشترک اختصاص پیدا کند.
 
به گفته وی برای مثال مشترکی که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه مصرف می‌کند، امکان دانلود ۵ گیگابایت پهنای باند را دارد اما شاهد هستیم که برخی از این مشترکان تا ۴۴ گیگابایت پهنای باند دانلود می‌کنند؛ این مصرف غیرمنصفانه برای برخی مشترکانی که سرعت اینترنتشان تا مگابیت در ثانیه است، بیش از هزار گیگابایت برآورد می‌شود.
 
هم اکنون نیز شرکت مخابرات استان تهران از اجرای توافق نامه سطح خدمات اینترنتی (SLA ) برای مشترکانش خبر داده است.
 
علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به اجرای این توافق نامه برای مشترکان ADSL گفت: تاکنون در قالب توافق نامه سطح خدمات اینترنتی، به ۲ هزار مشترک بابت اختلال و قطعی اینترنت خسارت پرداخت شده است.
 
وی افزود: برای ارائه خدمات اینترنتی قراردادهایی نوشته می شود که طی آن، مشترک خدماتی را به شکل های طلایی، نقره ای یا برنزی دریافت می کند و پس از مشخص شدن میزان قطعی هر یک از این سطوح، شرکت ارائه کننده اینترنت ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به کاربران خود می شود.
 
صیدی خاطرنشان کرد: بر اساس این توافق نامه در مواردی که میزان اختلال یا قطعی اینترنت بیش از ۴ درصد باشد، به مشترکان خسارت پرداخت می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.