اپراتورها

تلفن همراه

August 22, 2016
9:41 دوشنبه، 1ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79209

مشترکان تلفن همراه از امروز با ایرانسل زندگی دیجیتال را تجربه می‎‌کنند

اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه پس از تاخیری 10 ساله، از روز یکشنبه 31 مرداد به طور رسمی آغاز شد. اجرای این طرح، مشترکان تلفن همراه را قادر می‌کند تا با حفظ شماره تلفن فعلی خود، به اپراتوری که خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه می‌دهد مهاجرت کنند.
 
اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه یا Mobile Number Portability (MNP) در ایران پس از پیگیری‌های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عملی شد. بر این اساس، مشترکانی که قبل از حضور ایرانسل در بازار تلفن همراه ایران، سیم‌کارت خود را خریداری کرده‌اند و طی این مدت تمایلی به از دست دادن شماره خود نداشته‌اند، می‌توانند با توجه به نیازهای جدید و تغییر یافته دنیای امروز، با شماره تلفن فعلی خود به شبکه ایرانسل بپیوندند و علاوه بر خدماتی که پیش از این دریافت می‌کردند تجربه جدیدی از زندگی دیجیتال داشته باشند. بر اساس تجربه جهانی، مشترکان تلفن همراه، شبکه جدید را بر اساس مواردی از قبیل کیفیت خدمات، تنوع تعرفه و تطابق شبکه با استانداردهای روز دنیا انتخاب می‌کنند.
 
مشترکان برای تغییر اپراتور بدون تغییر شماره و سرشماره (ترابردپذیری) باید چه کار کنند؟
 
پذیرش درخواست ترابردپذیری و انجام این فرایند در شبکه ایرانسل رایگان است. مشترکانی که قصد دارند با حفظ شماره تلفن همراه خود به شبکه ایرانسل مهاجرت کنند، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/tarabord فرم درخواست ترابرد را تکمیل کنند.
 
علاوه بر این، مراکز خدمات ایرانسل در سراسر کشور نیز آماده ثبت تقاضای متقاضیان ترابردپذیری هستند. نشانی و ساعت کار این مراکز نیز در وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/servicecenters موجود است. متقاضیان پذیرش در شبکه ایرانسل پس از ثبت درخواست، یک عدد سیم‌کارت نسل چهارم ایرانسل با قابلیت اتصال به جدیدترین نسل فناوری اینترنت همراه (4G/LTE) به صورت غیرفعال دریافت می‌کنند.
 
پس از ثبت درخواست پذیرش متقاضیان ترابرد، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که حاکی از ثبت این درخواست در سامانه ملی ترابردپذیری است. لازم است که مشترک طبق دستورالعمل ارائه شده در متن پیامک، تایید کند که درخواست ترابرد از طرف وی ثبت شده است. در صورتی که مشترک در این مرحله، طی مدت زمان 24 ساعت پیامک را تایید نکند، ادامه فرایند ترابرد لغو خواهد شد.
 
در گام بعدی، پیامکی برای پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی به آنها ارسال می‌شود. این دسته از مشترکان برای تسویه حساب با اپراتور مبدا، تنها 24 ساعت فرصت خواهند داشت.
 
پس از تسویه حساب با اپراتور مبدا، مشترک پیامکی را دریافت می‌کند مبنی بر اینکه سیم‌کارت قدیمی‌اش مسدود شده و سیم‌کارت جدید او تا دقایقی بعد فعال خواهد شد. به این ترتیب، مشترک با حفظ شماره و پیش شماره خود، به یک اپراتور جدید (اپراتور پذیرا) نقل مکان کرده و می‌تواند از خدمات اپراتور جدید بهره‌مند شود.
 
مشترکانی که به ایرانسل مهاجرت می‌کنند از همان روز نخست پیوستن به شبکه ایرانسل، امکان استفاده از تمامی خدمات و پیشنهادهای ویژه مشترکان ایرانسل، از جمله تجربه نسل چهارم اینترنت همراه و پیشنهادهای طرح تابستانی مشترکان ایرانسل را خواهند داشت.
 
ایرانسل با دارا بودن مزیت‌هایی همچون ارائه جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت همراه (4G/LTE)، پوشش سراسری شبکه و گسترده‌ترین شبکه باندپهن همراه ایران، دارا بودن نخستین و پیشرفته‌ترین مرکز شبانه‌روزی پشتیبانی مشترکان تلفن همراه، نخستین سامانه‌های پشتیبانی از مشترکان در شبکه‌های اجتماعی، شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور با داشتن 182 مرکز خدمات مشترکان و ده‌ها نمایندگی مجاز عرضه خدمات و محصولات، اپراتور پیشرو در مشتری‌مداری لقب گرفته است.
 
ایرانسل همچنین با راه‌اندازی گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران تلاش دارد تا نسل جدید اینترنت پرسرعت خانگی و اداری را به مشترکان خود عرضه کند. اینترنت نسل 4 ثابت در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه برای تامین اینترنت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود. مشترکانی که در حال حاضر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند ولی از کیفیت خدمات ارائه شده رضایت ندارند، یا در منطقه مورد نظر آنها امکان فنی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، می‌توانند اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE) را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنند.
 
علاوه بر این، ایرانسل با ارائه اپلیکیشن‌های متعدد بر بستر شبکه باند پهن همراه، در تلاش است تا به زندگی مشترکان خود رنگ و بوی دیجیتالی داده و سبک زندگی آنها را به سمت یک زندگی مدرن بر مبنای آخرین فناوری روز دنیا تغییر دهد و از سوی دیگر، با تمرکز بر توسعه فنی شبکه، فاصله خود را روز به روز با اپراتورهای داخلی بیشتر کرده و در زمینه عرصه جدیدترین سرویس‌ها از جمله شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE)، با اپراتورهای بین‌المللی رقابت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.