اپلیکیشن

تلفن همراه

August 23, 2016
9:21 سه شنبه، 2ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79228

دلیل استفاده ایرانیها از اپلیکیشن‌های خارجی

معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶۵درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند وتنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی اعتمادی به سرویسهای بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.
 
محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با مهر، با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه هایی اجتماعی خارجی اظهار داشت: نظرسنجی یکی از مراجع رسمی و مطالعات صورت گرفته از سوی آن، نشان می دهد که بیشترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با کیفیت است و چنانچه این موضوع تامین شود، تفاوتی به استفاده از سرویس های داخلی و خارجی قائل نیستند.
 
وی با بیان اینکه طبق این نظرسنجی، اولین پارامتری که باعث شده است کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کنند، موضوع اقتصادی است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد کاربران، به دلیل ارزان بودن شبکه هایی اجتماعی به این سمت روی می آورند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه ها و ویژگیهای مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگیها از سرویس های خارجی استفاده می کنند و اولویت آنها بکارگیری امکاناتی است که این سرویسها دارند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد این موضوع که گفته می شود کاربران ایرانی اعتمادی به سرویس های بومی ندارند، تصریح کرد: بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس های داخلی نیستند.
 
وی گفت: مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی اعتمادی در استفاده از سرویس های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه در صورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های بومی روی این شبکه، رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را می توان جلب کرد، ادامه داد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های باکیفیت و ارزان داخلی، می توان به این هدف دست یافت.
 
وی گفت: البته باید امکاناتی به وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به طور کل در استفاده از شبکه ملی اطلاعات، اعتماد عمومی ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.