اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 24, 2016
10:02 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79274

گوگل رتبه وب سایت ها با تبلیغات آزار دهنده و پاپ آپ را پایین می‌آورد

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که در زمان وبگردی از سایت‌هایی با پاپ آپ‌های متعدد به ستوه آمده‌اید، گوگل خبر خوشی برای شما دارد. غول جستجو امروز اعلام کرد که رتبه‌ی سایت‌هایی که تبلیغات آزار دهنده و پاپ آپ را برای کاربران نمایش می‌دهند، در نتیجه‌ی جستجو پایین‌تر از سایر وب‌سایت‌ها قرار خواهند گرفت.
 
گوگل اعلام کرده که در نتایج جستجوی خود، رتبه‌‌ی وب‌سایت‌هایی که از تبلیغات آزاردهنده و پاپ آپ‌ استفاده می‌کنند از سایر وب‌سایت‌ها پایین‌تر قرار خواهد گرفت.
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که این سیاست در نسخه‌ی موبایل وب‌سایت‌ها به کار گرفته شده و فقط در مواردی اعمال می‌شود که تبلیغات بخش بزرگ یا کل صفحه را اشغال کرده و در واقع کل محتوا را غیرقابل استفاده می‌کنند. همچنین باید به وب‌سایت‌هایی اشاره کرد که سعی دارند تبلیغات را بخشی از محتوای اصلی نمایش دهند. برای مثال در برخی از موارد، تبلیغات دقیقا زیر تیتر اصلی قرار می‌گیرند تا این موضوع را در خوانندگان و کاربران القا کنند که تبلیغات بخشی از ساختار اصلی صفحه‌ای است که از آن بازدید می‌کنند.
 
البته این موضوع برای تمام پنجره‌ها صادق نیست، برای مثال از نظر گوگل بنرهایی که می‌توان آن‌ها را به راحتی بست در کنار تایید سن و سال کاربر و باکس‌های مخصوص لاگین از این قاعده مستثنی خواهند بود.
 
گوگل همچنین لیبل Mobile Friendly را در نتایج جستجو نمایش نمی‌دهد، چراکه براساس آمارهای ارائه شده توسط غول جستجو، قریب به ۸۵ درصد از وب‌سایت‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.
 
آیا وب‌سایت‌هایی با نمایش پنجره‌های تبلیغات بزرگ و پاپ آپ شما را نیز آزار می‌دهند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.