بازی

فناوری اطلاعات

September 9, 2016
18:40 جمعه، 19ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79702

منتظر یک بازی ایرانی واقعیت افزوده باشید

مدیرعامل یک شرکت بازی‌سازی ضمن اعلام رضایت از رویداد گیمزکام در جهت انعقاد قرارداد برای انتشار بین‌المللی بازی‌ها، از تلاش‌های یک ساله برای ساخت یک بازی با استفاده از واقعیت افزوده خبر داد.
 
محمدمهدی بهفر راد ‌در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازی «پوکمون گو» و موفقیت آن در زمینه واقعیت افزوده اظهار کرد: «پوکمون گو» نمونه بسیار خوب و موفقی است در این حوزه که کلا چطور می‌توان از واقعیت افزوده در مقوله سرگرمی استفاده کرد. همیشه عده‌ای در دنیا هستند که آینده‌سازی (future making) می‌کنند، آینده تکنولوژی‌ها را می‌سازند و نینتندو هم همین کار را کرد و با این بازی یک الگوی موفقی ارائه داد و البته اولین بار نیست که نینتندو چنین کاری می‌کند.
 
وی با بیان اینکه شاید استودیوها در ایران خیلی به موضوع واقعیت افزوده توجه نکرده باشند و البته ممکن است خیلی‌ها هم در حال انجام کاری باشند، گفت: اما ما مدتی است که درگیر این موضوع هستیم، همچنین با الگوی موفق جدید ما نیز دید خودمان را اصلاح کردیم و یاد گرفتیم، روش‌های جدید را فهمیدیم و در حال انجام فعالیت‌هایی نیز هستیم. تقریبا یک سال است برروی موضوع واقعیت افزوده کار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا تا قبل از نوروز خبری در این زمینه داشته باشیم که بتواند در این فضا خبر خوبی باشد.
 
مدیرعامل شرکت پیشگامان یارا کیش با اشاره به نمایشگاه گیمزکام در آلمان و دستاوردهای این رویداد اظهار کرد: ما به طور جدی در پی انتشار بازی خروس جنگی هستیم و در این نمایشگاه جلسه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم را برگزار کردیم، ما قصد داریم این بازی را به شیوه سلف پابلیش منتشر کنیم. هدف اول انتشارمان هم کشورهای منطقه خودمان و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.
 
بهفر همچنین با بیان اینکه قصد داریم بازی توسط خودمان انتشار بین‌المللی پیدا کند، افزود: در انتشار بین‌المللی وقتی به صورت سلف پابلیش انجام می‌شود، بزرگترین معضل، جذب کاربر است و ما عملا باید جذب کاربر را از طریق سیستم‌های تبلیغاتی، سیستم های PR، سایت‌هایی که به بازی‌ها ریتم می‌دهند و برای آنها خلاصه می‌نویسند و در جذب مخاطب یا کاربر موثر هستند انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل ما جلسات زیادی داشتیم با شرکت‌هایی که خدمات این‌چنینی ارائه می‌کنند و در حقیقت اتفاقات خوبی افتاد و با چند شرکت به نتایج خوبی رسیدیم و در حال انعقاد قرارداد هستیم که به زودی بازی خود را روی استورها (فروشگاه‌های آنلاین) منتشر کنیم و با کمک این شرکت‌ها بتوانیم مخاطب جذب کرده و در شرایط انتشار بین‌المللی تجربه جدیدی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.