نخستین آیین تجلیل و قدردانی از بازیسازان عرصه دفاع مقدس به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد.
آیین تجلیل و قدردانی از بازیسازان عرصه دفاع مقدس به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای امروز یکشنبه ۴ مهرماه با حضور مسوولان، خبرنگاران و بازیسازان برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در آیین قدردانی از بازیسازان عرصه دفاع مقدس گفت: بازیهای رایانهای میتواند بستری قدرتمند برای دیپلماسی ایران در حوزه جنگ نرم فراهم کند.
در این پیام آمده است: بدون شک امروز صحنه دفاع پابرجاست و دفاع از ارزشها، هویت و آرمانهای بلند ایران در تمام حوزههای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ادامه دارد. دفاع در برابر پیچیدهترین ترفندها و راهبردهای جنگ نرم در سپهر فرهنگ و هنر دفاع مقدس است که بیش از هر چیز نیاز به هوشمندی و مجهز شدن به دانش روز دارد تا نسل اول و دوم انقلاب به نسل سوم و چهارم اعتماد کنند و از ادامه راه انقلاب مطمئن شوند.
علی جنتی در ادامه این پیام افزود: در این شرایط چشم امید مردم ایران همچنان به جوانان این مرز و بوم است، شما جوانان با ذوق و استعداد که هنر و نبوغتان را از طریق تولید بازیهای رایانهای صرف بازآفرینی خاطرات و تصاویر ناب قهرمانان ملی در صحنهها و حماسههای به یاد ماندنی دفاع مقدس کردهاید که در مصاف با جنگ روانی بدخواهان کشور امید بخش است.
بازیهای رایانهای میتواند بستری قدرتمند برای دیپلماسی ایران در حوزه جنگ نرم فراهم کند و از این منظر تلاش ارزنده شما که فعالیت در این عرصه را سرلوحه کار خود قرار دادهاید قابل تقدیر و ستایش است.
از متولیان هدایت و حمایت از تولید بازیهای رایانهای به ویژه بنیاد ملی بازیهای رایانهای میخواهم که بازیهای فاخر با موضوع دفاع مقدس را در داخل کشور و در بازارهای جهانی مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند و از ظرفیتها و درونمایههای ناب و فراوان این حوزه نهایت بهرهبرداری را به عمل آورند.
حسن کریمیقدوسی – مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای – ضمن تبریک ایام غرورانگیز هفته دفاع مقدس و پس از قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به فعالان این عرصه گفت: در جذابیت بالقوه دفاع مقدس همین بس که پرمخاطبترین و پرفروشترین تولیدات هنری کشور با درونمایه دفاع مقدس همراه بودهاند و این مسئله نشان از آن دارد که مردم به وقاع جنگ علاقهمند بوده و جزئیات آن را به دقت دنبال میکنند.
وی به حوادث حیرتانگیز هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این حوادث میتوانند بستر ایجاد صدها بلکه هزاران بازینامه یا فیلمنامه را فراهم سازند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به فلسفه وجودی بنیاد، تاکید کرد: تاکنون چندین نمونه از بازیهای رایانهای با موضوع جنگ هشت ساله با حمایت مستقیم یا غیر مستقیم بنیاد تولید شدهاند.
کریمی قدوسی حمایت از فعالان این عرصه را یک تکلیف دانست و افزود: برگزاری این آیین نیز حقشناسی و سپاسگزاری کوچکی است از آن دسته از فعالان این صنعت که هنر و سرمایه خود را در این راه صرف کردهاند. برآنیم تا این روند را در سالهای آینده با همت بالاتر ادامه دهیم تا به یاری پروردگار شاهد رشد روزافزون تولید بازیهای مرتبط با مضموع دفاع مقدس آنهم همتراز با کیفیت و کلاس جهانی باشیم.
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای در مورد تولید بازی با محوریت دفاع مقدس گفت: ویژگی بازیهای رایانهای دفاع مقدس این است که علاوه بر تکنیک، عشق هم میخواهد. ساخت بازیهای رایانهای با محوریت دفاع مقدس پرهزینه است و اینکه شخصا میبینم برخی از بازیسازان با سرمایه شخصی خود بازیهایی در این عرصه تولید میکنند جای خوشحالی دارد.
در ادامه مراسم از هفت بازیساز عرصه دفاع مقدس، عماد رحمانی برای بازیهای مسیر عشق و پرواز دوران، حسین مزروعی برای بازیهای هشتمین حمله ۱ و ۲، حبیب داستانی بنیسی برای بازیهای فتح المبین، عملیات انهدام و نبرد خرمشهر، حسین عظیمی برای بازی گذرگاه، سیدمحمدمهدی سادات شریف برای بازی دوران افتخار، مرتضی بصارتدار برای بازی نجات بندر و مهدی یوسفی برای بازی تنگه آتش با اهدای لوح تقدیر و سکه بهار آزادی تقدیر و قدردانی شد.