اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 11, 2016
12:25 سه شنبه، 20ام مهرماه 1395
کد خبر: 80481

یاهو فرآیند حذف حساب های کاربری را دشوار کرده است

ماجرای هک ایمیل های یاهو و به کارگیری ابزار جاسوسی در این سرویس موضوعی است که علیرغم تلاش ماریسا میر، مدیر عامل این کمپانی به این زودی ها فراموش نخواهد شد.
 
بسیاری از کاربران قدیمی یاهو پس از شنیدن این اخبار، تصمیم گرفتند که حساب های کاربری خود در این سرویس را غیر فعال کنند. اما به نظر می رسد که کمپانی یادشده می خواهد که انجام این کار را برای آنان مشکل کند. به گزارش آسوشیتد پرس، کمپانی مورد بحث از ابتدای ماه اکتبر امکان فوروارد کردن ایمیل ها در یاهو میل را غیر فعال کرده. البته این موضوع شامل افرادی که قبلا از این قابلیت استفاده کرده اند نمی شود.
 
یاهو این موضوع را از طریق وبسایت Help خود این گونه اطلاع رسانی کرده است: “فوروارد اتوماتیک یک کپی از ایمیل های دریافتی را از یک حساب به حساب دیگر می فرستد. این قابلیت هم اکنون در حال توسعه است. تا زمانی که ما برای ارتقای آن تلاش می کنیم، موقتا امکان فوروارد ایمیل به آدرس های جدید را غیر فعال کرده ایم. البته اگر این قابلیت را در گذشته فعال کرده بودید، کماکان می توانید در محیط یاهو میل به آدرس هایی که قبلا ثبت شده ایمیل فوروارد کنید.”
 
زیر این پست یاهو، گزینه ای قرار گرفته که کاربران می توانند مفید بودن یا نبودن آن را به اطلاع یاهو برسانند. به عقیده برخی یاهو به واسطه این گزینه تا الان تعداد بسیار زیادی رأی منفی دریافت کرده است.
 
منابع آسوشیتد پرس می گویند که زمان انجام این تغییر در یاهو بسیار مشکوک بوده، چرا که فوروارد کردن ایمیل ها قابلیت بنیادینی است که بیش از 15 سال در هر سرویس ایمیل دیگر حضور داشته است. ضمنا تک کرانچ گزارش داده که مشتریان بریتیش تله کام (که از ایمیل های یاهو استفاده می کنند) مدتی است که امکان فوروارد کردن ایمیل ها و حتی حذف حساب کاربری خود را ندارند.
 
کاربران بریتیش تله کام در تلاش خود برای حذف حساب کاربری با چنین پیغامی مواجه شده اند: “متأسفیم، امکان حذف حساب کاربری در حال حاضر ممکن نیست. این قابلیت تا پایان ماه سپتامبر در دسترس قرار خواهد گرفت.” و نکته عجیب این که طبق گزارش The Register، منظور از ماه سپتامبر، سپتامبر سال 2017 بوده است. یاهو هنوز در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده است. به محض انتشار جزئیات جدید آن را به اطلاع تان خواهیم رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.