اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 20, 2016
15:41 پنجشنبه، 29ام مهرماه 1395
کد خبر: 80667

وال استریت ژورنال: گوگل سرویس استریم تلویزیونی راه اندازی می‌کند

گوگل توافقی را با CBS به امضا رسانده که براساس آن غول جستجو در آینده‌ی نزدیک سرویس استریم تلویزیونی خود را راه‌اندازی خواهد کرد.
 
منابع نزدیک به گوگل اعلام کرده‌اند که این کمپانی طی توافقی با CBS در نظر دارد تا با همکاری این رسانه، سرویس استریم تلویزیونی خود را راه‌اندازی کند. CBS اولین رسانه تلویزیونی است که به چنین توافقی با گوگل دست یافته است. این سرویس مبتنی بر پلتفرم یوتیوب بوده و در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی شروع به کار خواهد کرد.
 
همچنین باید به شنیده‌ها در مورد مذاکره با کمپانی‌های دیگری نظیر قرن ۲۱ فاکس، ان‌بی‌سی یونیورسال و والت دیزنی به منظور اضافه شدن کانال‌های متعلق به این کمپانی‌ها در بسته‌ی پیشنهادی گوگل اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده این سرویس با نام Unplugged و به عنوان یک سرویس ارزان قیمت برای افرادی که به هر دلیلی از سرویس‌های اشتراکی کابلی استفاده نمی‌کنند، در نظر گرفته شده است.
 
گوگل درصدد ارائه‌ی بسته‌ای متشکل از کانال‌های مختلف تلویزیونی است که می‌توان این بسته را با پرداخت ماهیانه ۲۴ تا ۴۰ دلار در اختیار گرفت. سرویس Unplugged متفاوت از  YouTube Red خواهد بود. یوتیوب رد سرویس اشتراکی برای تماشای ویدیو‌های یوتیوب بدون نمایش تبلیغات است که سال گذشته توسط گوگل معرفی شد. یکی از منابع نزدیک، دسترسی به یوتیوب رد را نیز بخشی از بسته‌ی ارائه شده توسط گوگل خوانده است که از این‌رو مشترکان این سرویس می‌توانند به یوتیوب رد نیز دسترسی داشته باشند.
 
گوگل تنها کمپانی نیست که قدم در این راه می‌گذارد، چراکه پیش از این نیز کمپانی‌های دیگری چنین سرویسی را ارائه کرده‌اند. برای مثال می‌توان به پلتفرم ویدیویی Hulu اشاره کرد که که مالکیت آن در اختیار دیزنی، فاکس، کام‌کست و تایم وارنر است. هولو اعلام کرده که سرویس آنلاین با کارکردی مشابه تلویزیون‌های کابلی را در در سه ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد. هولو امیدوار است دسترسی آنلاین به کانال‌های تلویزیونی را با هزینه‌ی ماهیانه ۴۰ دلار در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار هولو، کمپانی‌های دیگری نیز هستند که چنین سرویسی را ارائه می‌کنند.
 
در طرف مقابل، کمپانی‌های رسانه‌ای نظیر CBS نیز با کاهش مشتریان سرویس‌های کابلی در پی افزایش درآمد از طریق سرویس‌های استریم ویدیویی هستند، از این‌رو همکاری با گوگل می‌تواند برای CBS همراه با افزایش درآمد باشد.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.