سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2016
12:13 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81245

چرا باید از حرفه‌ای‌ها استفاده کنیم

تاثیرگذاری و قدرت بی‌نظیر عکس‌ها و ویدئوهای تبلیغاتی در فروش بالای یک محصول یا فروشگاه، استفاده از تلویزیون‌ها و نمایشگرها را به کاری رایج و ضروری برای هر کسب‌وکار تبدیل کرده است. نیازی که برخی اوقات تصور نادرستی را برای افراد به وجود می‌آورد. این افراد با این تصور که می‌توان از تلویزیون‌های خانگی و معمولی برای اهداف تجاری و فضاهای عمومی بهره برد متحمل ضررهای زیادی می‌شوند.
 
ضررهایی که به دلیل انتخاب وسیله‌ای نادرست رخ می‌دهد. در واقع تلویزیون‌های خانگی یا معمولی برای انجام کارهایی این چنینی در فضاهای عمومی ساخته نشده‌اند، برای مکان‌های عمومی و ساختمان‌های تجاری و اداری می‌بایست از نمایشگرهای مخصوص و حرفه‌ای استفاده کرد. نمایشگرهایی که با داشتن قابلیت‌هایی همچون پنل ‌ضد تابش با بازتاب کمتر نور محیط و تفکیک فضای صفحه نمایشگر به چند بخش مختلف برای پخش همزمان متن‌، عکس و ویدئو راهکاری مناسب برای اهداف تجاری کسب‌وکارها هستند.
 
Comparison between Smart Signage and TVs (1).jpg
نمایشگرهای حرفه‌ای سامسونگ در بخش Smart Signage با طراحی و کاربرد مخصوص به خود بهترین گزینه برای انجام مقاصد تجاری و تبلیغاتی در فضای عمومی هستند.  نمایشگرهای ساینیج به دلیل برخورداری از طول عمر بالا، بدنه مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوا، تقسیم تصویر نمایشگر به چند بخش دلخواه و امکان کنترل عملکرد نمایشگر از راه دور، بهترین انتخاب برای مکان‌های عمومی هستند.
 
Comparison between Smart Signage and TVs (3).jpg
سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان تلویزیون‌ و نمایشگرهای جهان نوع ویژه‌ای از این دستگاه‌ها را با نام اسمارت ساینیج (SMART Signage) تولید می‌کند. هر چند که تلویزیون‌های خانگی و اسمارت ساینیج‌های سامسونگ ظاهری شبیه به هم دارند اما کارکرد متفاوت ساینیج‌ها باعث شده تا درون این نمایشگرها به دنیایی جدا از تلویزیون‌های خانگی تبدیل شود.
 
Comparison between Smart Signage and TVs (4).jpg
خدمات شبانه‌روزی ساینیج‌ها
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نمایشگرهای تبلیغاتی ساعات بسیار زیاد روشن بودن این دستگاه‌ها در طول روز است، گاهی اوقات لازم است که یک نمایشگر در تمام شبانه‌روز ویدئو یا عکس‌های مورد نظر کاربر را پخش کند. چرا که برای پخش طولانی مدت عکس‌های ثابت و پوسترهای دیجیتال، ما همواره استفاده از نمایشگرهای حرفه‌ای اسمارت ساینیج را توصیه می‌کنیم. نمایشگرهای حرفه‌ای می‌توانند تا ۱۶ ساعت به‌طور متوالی روشن باشند و با قابلیت انتقال پیکسل‌ها، تصاویر ثابت را به صورت نامحسوس حرکت دهند. رقمی که در اسمارت ساینیج‌های سامسونگ به ۲۴ ساعت می‌رسد.
 
 
نمایشگری برای تمام فصول
برای پخش محتوا در فضاهای عمومی و بیرونی که نور خورشید یا لامپ‌های زیادی در آنها وجود دارد نیاز به نمایشگرهایی است که نور کمتری از محیط را در صفحه نمایش خود بازتاب دهند. نیازی که با تجهیز اسمارت ساینیج‌های سامسونگ به پنل بازتاب کمتر امکان‌پذیر شده است. علاوه بر این میزان روشنایی بالای ساینیج‌ها کار پخش تصاویر در فضای بیرونی را راحت‌تر کرده است روشنایی این نمایشگرها در برخی از مدل‌های اسمارت‌ ساینیج‌ها به 3500 نیت می‌رسد.
 
همچنین نوع قرارگیری عمودی نمایشگرهای اسمارت ساینیج یکی دیگر از مزایای مهم این دستگاه‌ها را رقم زده است. این تلویزیون‌ها می‌توانند در مکان‌هایی که محدودیت جا وجود دارد یا بنا بر نیاز برای پخش تصاویر عمودی، به صورت عمودی نصب شده و محتوای مورد نظر را به شکل پرتره پخش کنند.
علاوه بر این طراحی نازک در مدل‌های «ویدئو وال» با حاشیه بسیار کم ۵/۱ تا ۵/۵ میلیمتری اسمارت ساینیج‌ها این اجازه را به صاحبان آنها می‌دهد تا با قرار دادن چندین نمایشگر ساینیج در کنار هم، تصاویر بزرگتر و چشم‌نوازتری را برای مشتریان و مخاطبان خود پخش کنند.
 
Comparison between Smart Signage and TVs (2).jpg
تصویرسازی حرفه‌ای‌ها
یکی از مهم‌ترین برتری‌های نمایشگرهای ساینیج بر تلویزیون‌های معمولی امکان شخص‌سازی و تغییرات گسترده‌ای است که می‌توان بر روی محتویات قابل پخش در این دستگاه‌ها اعمال کرد. برخلاف تلویزیون‌های خانگی که امکان تغییر صفحه تلویزیون وجود ندارد صاحبان اسمارت ساینیج‌ها می‌توانند به دلخواه خود موارد قابل پخش در نمایشگر را تغییر دهند. برای مثال صاحب رستورانی دوست دارد تا همزمان عکس غذاها، منوی رستوران و فیلم و ویدئوهایی از مراحل طبخ غذا بر روی نمایشگر نشان داده شود. تلویزیون‌های معمولی اجازه چنین کاری را به کاربر نمی‌دهد، در حالی که در اسمارت ساینیج‌ها انجام چنین کارهایی به سادگی و از طریق موبایل یا تبلت کاربر هم صورت می‌گیرد.
اسمارت ساینیج‌های سامسونگ با داشتن بیش از ۲۰۰ قالب آماده و پیش‌فرض تنوع زیادی را برای صاحبان خود به وجود آورده‌اند.
 
 
قفلی با یک کلید
یکی از موضوعاتی که برای پخش محتوا باید در نظر گرفت، امنیت دستگاه نمایشگر است. در تلویزیون‌های خانگی امکان دسترسی ناخواسته توسط افراد غیر مجاز بسیار زیاد است؛ امروزه با وجود اپلیکیشن‌های مختلفی که می‌توانند گوشی‌های هوشمند را به کنترل تلویزیون تبدیل کنند، هرکسی قدرت خاموش کردن تلویزیون‌ها و حتی تغییر محتوای آنها را پیدا کرده است. برای جلوگیری از خرابکاری‌های احتمالی لازم است تا از نمایشگرها و تلویزیون‌هایی امن استفاده کرد. ساینیج‌ها با داشتن قفل و امنیت بالایی که دارند امکان دستکاری و خرابکاری‌های احتمالی را از بین می‌برند.
 
همچنین با تجهیز اسمارت ساینیج‌ها به سیستم اختصاصی MagicINFO سامسونگ علاوه بر اینکه امکان کنترل عملکرد دستگاه و نظارت بر روی آن از راه دور به وجود آمده است، می‌توان برای نمایشگر برنامه‌ هفتگی تعیین کرد تا در طول روزهای هفته محتوایی خاص را پخش کند. با استفاده از این پلتفرم که مبتنی بر وب است کاربران قادر به کنترل و نظارت بر روی تعداد زیادی از نمایشگرها حتی از شهری دیگر خواهند بود.
 
Comparison between Smart Signage and TVs (5).jpg
مقاومت خیابانی
اسمارت ساینیج‌ها به دلیل تنوع کاربری آنها در محیط‌های مختلف، هم در مدل‌هایIndoor  (فضای مسقف) و هم در مدل‌های Outdoor (فضای باز) تولید می‌شوند. همچنین به دلیل شرایط خاص و متفاوت آب‌وهوایی فضاهای عمومی، از بدنه‌ای محکم و مقاوم ساخته می‌شوند. طراحی این دستگاه‌ها برخلاف تلویزیون‌های معمولی، به گونه‌ای صورت می‌گیرد که در تمام فصول سال خدشه و صدمه‌ای به آنها وارد نشود. برای مثال برخی از مدل‌های اسمارت ساینیج‌ها مانند نمایشگرهای outdoor‌‌ در دمای منفی ۳۰ درجه و بالای ۵۰ درجه توان کار کردن دارند.
 
علاوه بر این اسمارت ساینیج‌های Outdoor از استاندارد آی‌پی۵۶ (IP56) برخوردارند که مقاومت آنها را در برابر آب و گردوغبار تضمین می‌کند. این استاندارد به عنوان معیاری جهانی برای تمامی وسایل الکترونیکی به کار می‌رود. همچنین این نمایشگرهای Outdoor دارای صفحه ضد ضربه با استاندارد (5T Tempered Glass) بوده که با یک لایه محافظ برای حفاظت در مقابل مواد شیمیایی و رنگ پوشیده شده است.
اسمارت ساینیج‌های سامسونگ با درک تنوع و گستردگی کسب‌وکارها در سایزها و فرمت‌های مختلف و متنوعی ساخته شده‌اند. اندازه این نمایشگرها از ۱۰ تا ۱۱۰ اینچ را شامل می‌شود و به‌طور ویژه برای مکان‌های گوناگونی مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، میادین شهر و… طراحی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.