اپراتورها

تلفن همراه

December 13, 2016
19:35 سه شنبه، 23ام آذرماه 1395
کد خبر: 81578

برگ برنده اپراتورها دسترسی استثنایی آن‌ها به مشتریان است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی خبر داد که با استفاده از آن بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.
 
ناصر حکیمی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به فعالیت اپراتورهای تلفن همراه گفت: «در سال‌های گذشته چالش جدی بین حوزه مالی و حوزه اپراتورهای تلفن همراه درباره نحوه ارائه خدمات آن‌ها به وجود آمده است، یکی از موضوعات مهمی که اپراتورهای تلفن همراه را دارای مزیت رقابتی کرده است، موضوع دسترسی آن‌ها به مشتریان است؛ به‌طوری‌که اپراتورهای تلفن همراه جزء معدود نهادها، دستگاه‌ها یا شرکت‌ها هستند که ابزار خود را طی ۲۴ ساعت روز به مشتریان ارائه می‌کنند.»
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه دسترسی لحظه‌ای به اپراتورهای تلفن همراه وجه تمایز خدمات این گروه نسبت به سایر شرکت‌ها شده است، ادامه داد: «این دسترسی استثنایی باعث شده که خدمات اپراتورها از حوزه مخابراتی به ارائه خدمات مالی گسترش پیدا کند. با وجود اینکه خدمات آن‌ها مالی صنعتی است اما تحت ضابطه و مقررات بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.»
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: «ورود تلفن‌های همراه به‌عنوان اپراتور نه به‌عنوان مؤسسات مالی چالش‌هایی پیش روی مقام ناظر قرار داد، در سال‌های گذشته با توجه به تجربیاتی که در سایر کشورهای جهان وجود دارد نوعی از همکاری‌های مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه و صنعت مالی با محوریت بانک مرکزی شکل گرفت.»
 
حکیمی افزود: «فرآیند مونتاژ یا ساخت محصول توسط بانک‌ها به سرویس‌های مورداستفاده توسط مردم تبدیل شده است، در این حالت اپراتور به‌صورت مستقیم وارد خدمات مالی نمی‌شوند اما خدمات پایه‌ای که عمدتاً بر دو محور شناسایی مشتری و امضای دیجیتال، ایجاد فضای امن برای ابزار پرداخت هستند خدماتی امن مبتنی بر تلفن همراه به مشتریان خود ارائه می‌کنند.»
 
او خاطرنشان کرد: «از افق‌های درخشانی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی است که بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها را در آینده نزدیک مرتفع خواهد کرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.