سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 20, 2017
10:04 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82473

یک کهشکان نوآوری

سامسونگ الکترونیکس خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در هفتمین همایش سالیانه این شرکت در سنگاپور، نشان داد که چگونه با اتکا به نوآوری‌های خود برای رسیدن به قله‌های نوین تلاش می‌کند. سامسونگ امسال بر اساس فلسفه‌ای در طراحی جذاب و فکر شده و با استفاده از فناوری‌هایی در راستای انتقال کنترل دستگاه به مشتری و با رونمایی از محصولاتی که حق انتخاب و ابتکار عمل را بالا می‌برند، بار دیگر تعهد خود به مشتری را به اثبات رساند.
 
MENA Forum 2017 (3).jpg
این همایش محل معرفی محصولات شاخص سامسونگ مانند خانواده تلویزیون‌های QLED، ماشین لباس‌شویی FlexWashTM ، تهویه مطبوع ویندلس (Windless) و اعضای خانواده گلکسی A سال ۲۰۱۷ بود. علاوه بر محصولات رونمایی شده، سامسونگ در این همایش چگونگی توسعه اینترنت اشیا را با استفاده از اکوسیستمی از محصولات و ابزارها، با توانایی اتصال بدون مشکل به یکدیگر، نمایش داد.
 
سامسونگ در طول این همایش، کارگاهی با عنوان «اذهان کاوش‌گر: ابر داده تمایلات ما را برملا می‌کند» را با حضور گیل‌یانگ سانگ، کارشناس ابر داده و قائم‌مقام ارشد شرکت دائوم‌سافت در همایش منا برگزار کرد. در این همایش دکتر سانگ نتایج تحقیقات خود را شرح داده و گفت با مشاهده و درک تغییرات و دینامیک ذهن مردم که در رسانه‌های اجتماعی مستتر است، می‌توان روندهای جهانی غالب در جامعه‌مان را درک کرد. او در این جلسه روش‌های مبنایی کاوش ابرداده‌های اجتماعی را به همراه چند مطالعه موردی نماینده کاربردهای موفق آن در دنیای واقعی، تشریح کرد.
 
چونگ رو لی، رئیس دفتر سامسونگ الکترونیکس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گوید: «نوآوری در تمام رگ‌های سامسونگ می‌جوشد و بخشی از میراث این شرکت است. این موضوع سبب می‌شود تا ما بتوانیم امکانات بی‌نهایت و تجربه‌های جدید را برای مشتریان خود فراهم کنیم. سال‌های بسیاری است که در مورد اینترنت اشیا صبحت می‌کنیم و هیچگاه از تلاش دست برنداشتیم و همه محدودیت‌ها و مشکلات را کنار زدیم تا مطمئن شویم انقلابی در فضای اینترنت اشیا (IoT) ایجاد می‌کنیم. امسال نیز روند نوآوری‌های خود را تداوم بخشیدیم تا محصولات و سرویس‌هایی با طراحی منحصر به فرد ارائه کنیم که محور تمامی آنها مشتریان‌مان باشند.»
 
سامسونگ در راستای کمک به جوامع منطقه، برنامه آکادمی جوانان سامسونگ (که در ایران آن را با نام امید برای جوانان می‌شناسیم) را معرفی کرد که به پذیرش فناوری در میان جوانان منطقه می‌پردازد. علاوه بر این موضوع در پروژه‌ای مشترک با سازمان‌های غیردولتی، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌های مختلف در منطقه، سامسونگ در حال توسعه مدارس هوشمند در ۱۰ شهر دیگر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست- مدارسی که نه تنها چشم‌انداز یادگیری، بلکه تجربه فناوری اطلاعات در کلاس درس را هم در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
 
آقای لی می‌گوید: «هدف سامسونگ ارائه محصولاتی است که نه تنها امکان انتخاب را برای مشتریان فراهم می‌کند، بلکه تغییرات مثبتی در زندگی آن‌ها به وجود آورد. سامسونگ مسئولیت خود می‌داند که با استفاده از فناوری‌های در اختیار خود به رفاه اجتماعی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کمک کند.»
 
سامسونگ در طول همایش، سمیناری مربوط به فناوری تلویزیون‌های خود برای رسانه‌ها و شرکای تجاری‌اش برگزار کرد و در مورد استراتژی تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۱۷ خود صحبت کرد. این سمینار شامل جلسه آشنایی با ویژگی‌های اصلی تلویزیون‌های QLED مانند کیفیت تصویر، متادیتا حجم رنگی پویا و موضوعاتی از این دست بود.
 
سرگرمی به سبک متفاوت 
سامسونگ در این همایش پیشرفت خود در بحث کیفیت تصویر، طراحی، قابلیت‌های هوشمندی و پخش صدای حرفه‌ای را در تلویزیون‌های خود به معرض نمایش گذاشت. سامسونگ تمامی تلویزیون‌ها QLED با کیفیت تصویر مثال زدنی‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. تلویزیون‌های QLED سامسونگ که مواد فلزی جدیدی را به کوانتوم‌دات‌های نیمه هادی با اندازه نانو اضافه کرده‌اند، ترکیبی کامل از نور و رنگ را در فناوری‌های نمایشی موجود ارائه می‌کنند. نتیجه یک تلویزیون QLED با صفحه فوق العاده و بزرگ، با تصویری دقیق و واضح است که از تمامی زاویه‌ها یا در هر محیطی قابل مشاهده است.
 
المان‌های طراحی معرفی شده در QLED از سوی سامسونگ، تجربه استفاده از تلویزیون را وارد مرحله جدیدی می‌کند. کابل نامرئی باعث می‌شود تا بهم ریختگی و سیم‌های نازیبای پشت تلویزیون دیگر معلوم نشوند. از طرفی سایر لوازم جانبی این محصول مانند آویز دیواری بدون شکاف به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی و با سرعت بیشتر تلویزیون را به دیوار متصل کرد. 
 
همه تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۷ به IoT مجهزند تا کاربران بتوانند تجربه متفاوتی از تماشای تلویزیون و کنترل همزمان سایر وسایل خانه داشته باشند. کنترل تلویزیون شگفت‌انگیز سامسونگ یعنی وان ریموت (One Remote) با بهبودهایی همراه شده و اکنون با آن می‌توان دستگاه‌های بیشتری را کنترل کرد. 
 
برای تکمیل تجربه لذت بردن از سرگرمی‌های خانگی، سامسونگ در این همایش خانواده سال ۲۰۱۷ محصولات صوتی خود را نیز نمایش داد. این محصولات شامل ساند+ (Sound+) ساندبار جدید این شرکت که ساب ووفر داخلی دارد، بلندگوی بی‌سیم H7 و پخش‌کننده بلو-ری UHD این شرکت می‌شود. این محصولات مجموعه‌ای از امکانات حرفه‌ای و کاربردی را پیش‌روی کاربران قرار می‌دهند که به آن‌ها اجازه می دهد با دستگاه‌های مختلف به آن متصل شوند و تجربه‌ای خاص داشته باشند.
 
درخشان و تمیز در طراحی و عملکرد
سامسونگ نسلی کاملا متمایز از لوازم خانگی را معرفی کرده است که به مصرف‌کنندگان انعطاف و انتخاب بیشتر برای تصمیم‌گیری درباره روش زندگی‌شان را می‌دهد. در همایش خاورمیانه و شمال آفریقای سال گذشته، سامسونگ اولین نسل از لباس‌شویی‌های خاص خود را معرفی کرد که سبک جدیدی از شست‌وشو را به خانه‌های کاربران آورد. از جمله ادواش (AddWash) که با داشتن یک در اضافی به کاربران این امکان را می‌داد تا در هر زمانی از چرخه شست‌وشو، لباس‌های جامانده را در داخل ماشین قرار دهند تا شسته شوند.
 
امسال نیز سامسونگ امکانات بیشتری را برای شست‌وشو در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. سامسونگ امسال ماشین لباس‌شویی FlesWashTM را معرفی کرد تا نیازهای یک خانواده مدرن امروزی را برآورده کند. این ماشین لباس‌شویی دو در یک سامسونگ، بزرگ‌ترین محصول در کلاس خود است که به یک ماشین ۲۳ کیلوگرمی در از جلو و یک ماشین لباس‌شویی ۳.۵ کیلوگرمی در از بالا مجهز شده. این ماشین به صاحبش اجازه می‌دهد تا بسته به نوع مصرفش، هر کدام از ماشین‌ها را که می‌خواهد برای شستشو لباس به صورت جداگانه انتخاب کند.
 
سامسونگ همچنین امسال دستگاه‌های تهویه مطبوع ویند-فری (Wind-Free) دیواری خود را معرفی کرد. سیستم خنک کننده ویند-فری فناوری جدید سامسونگ برای صرفه‌جویی در مصرف برق است که به مصرف‌کننده امکان می‌دهد تا از هوای مطبوع و خنک بهره ببرد بدون اینکه نگران از برخورد مستقیم باد با بدنش باشد. سیستم برای رسیدن به این نتیجه هوای خنک را به‌صورت آرام از ۲۱ هزار سوراخ هوای ریز خود به بیرون منتقل می‌کند، روشی که «هوایی پایدار» با سرعت حرکت کمتر از 0.15 متر بر ثانیه بدست می‌دهد. سیستم خنک‌کننده دو مرحله‌ای ویند-فری ابتدا با استفاده از حالت خنک‌کنندگی سریع (Fast Cooling Mode) خود، دمای محیط را به دمای مورد نظر کاربر می‌رساند و سپس با تغییر حالت و رفتن به حالت خنک‌کنندگی ویند-فری هوای مطبوعی را تولید می‌کند. این قابلیت خنک‌کنندگی دوگانه باعث می‌شود تا بیش از ۷۲ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.
 
سامسونگ بار دیگر مسئله انعطاف‌پذیری و تازگی بهینه مواد غذایی را در یخچال‌های خود به رخ کشید. یخچال‌های بالافریزر RT7000 سامسونگ با فناوری خنک‌کنندگی دوگانه (Twin Cooling) با پنج حالت تبدیلی، انعطاف بالایی را در اختیار مصرف کننده قرار داده و به او اجازه می‌دهد کاهش و حداقل کردن فضای یخچال یا صرفه‌جویی در مصرف برق را بسته به شرایط خود انتخاب کند. همچنین سیستم منحصربفرد خنک‌کنندگی سه گانه (Triple Cooling) سامسونگ که در یخچال‌های T9000 این شرکت به کار رفته است، در کنار فناوری خنک‌کنندگی دقیق (Precise Chef Cooling) به سرآشپز اجازه می‌دهد تا بهترین دما و رطوبت را برای مواد غذایی داخل یخچال تنظیم کند تا غذاها طعم و مزه اصلی خود را داشته باشند.
 
مرکز کهکشان در دست گوشی‌ها 
همایش سامسونگ در خاورمیانه و آفریقای مرکزی، جایی بود که این شرکت اکوسیستمی از محصولات متنوع را نشان داد که با هدف بهتر کردن زندگی کاربران عرضه می‌شوند. سامسونگ در این همایش به معرفی سامسونگ کیو (SAMSUNG CUE) پرداخت. کیو فروشگاه محتوای دیجیتال و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت خواهد کرد. این سرویس جدیدترین موزیک‌های روز، آوای تماس، مجلات و محتواهایی از این دست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این سرویس در آینده محتواهای بیشتری نیز عرضه می‌کند، محتواهایی نظیر برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و محتواهای آموزشی.
 
سامسونگ برای گسترش اکوسیستم خود همین چند وقت پیش گوشی‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ را معرفی کرده بود. این گوشی‌ها که برای افراد خوش سلیقه، متفکر، خاص و پیشرو طراحی شده است، بهترین عملکرد و کیفیت را با قیمت معقولی به این افراد ارائه می‌کند. علاوه بر این گوشی‌ها سامسونگ امسال ساعت هوشمند جدید و زیبای خود یعنی Gear S3 را معرفی کرد که طراحی خارج از زمان را با جدیدترین فناوری‌های روز، از جمله قابلیت ضدآب IP68، بلندگوی داخلی و GPS ترکیب می‌کند.
 
همگام با محصولات معرفی شده، سامسونگ به تقویت همکاری با شرکت‌های پیشروی این صنعت ادامه داد تا مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌ها را ارائه کند که همه آنها به بهینه‌سازی مجموعه Gear کمک خواهند کرد. در این همایش، بندهای جدید طراحی شده برای ساعت خود و مجموعه تناسب اندام آندرآرمور (Under Armour) را معرفی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.