سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 22, 2017
9:47 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82507

نارضایتی سازمان‌ها از «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مایکروسافت

زمانی که مایکروسافت «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ روانه بازار کرد، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که اقدام مذکور یکی دیگر از شگردهای بازاریابی غول نرم افزاری جهان محسوب می‌شود. 
 
ولی با توجه به اینکه هم‌اکنون به دومین سالگرد تولد ویندزو ۱۰ نزدیک می‌شویم، این مسئله روشن شده است که برخی موارد پشت برچسب مذکور وجود دارد. در این میان برای کاربران مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و کارشناسان آی‌تی، انشعابات جدید به تازگی اثرات خود را نشان می‌دهد.
 
شرکت مایکروسافت در طول ماه‌های مقالات نیمه-فنی خود را با قوانین جدید منتشر کرده است تا نحوه استفاده از سیستم «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مشخص شود. ولی باید توجه داشت که با گذر زمان بسیاری از جزییات مربوط به قوانین مذکور تغییر کرده‌اند. 
 
به عنوان مثال، زمانی که در نوامبر ۲۰۱۵ سرویس مذکور برای نخستین بار معرفی شد حداکثر فاصله زمانی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۸ ماه اعلام شده بود و البته در ژوئیه ۲۹۱۶ همزمان با عرضه به‌روزسانی Anniversary Update این مدت به ۱۸۰ روز کاهش یافت.
 
همچنین می‌توان گفت برای آن دسته از کارشناسانی که به صورت مرتب بر کنفرانس‌های فناورانه تاکید دارند، و به خصوص برای سازمان‌هایی که تمامی کارهای آنها مبتنی بر سیستم عامل ویندوز دنبال می‌شود این فضای جدید گیج کننده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مایکروسافت اتفاق قابل ملاحظه و کاربردی نبوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.