اپراتورها

تلفن همراه

February 25, 2017
13:23 شنبه، 7ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82535

۷۰۰ هزار مشترک تالیا همچنان بلاتکلیف

جدیدترین آمارهای رسمی‌ گویای آن است که همچنان حدود ۷۰۰ هزار نفر مالک سیم‌کارت‌های تالیا هستند، حال آنکه در ارائه خدمات به این مشترکان اما و اگرهای بسیاری وجود دارد.
طی سال‌های گذشته برای تعیین تکلیف تالیا وعده‌های متعددی از سوی مسئولان مخابراتی کشور داده شده اما همچنان بی تفاوتی نسبت به سرنوشت افرادی که روزی برای خرید سیم‌کارت‌های این اپراتور هزینه کرده و تا مدتها از این خط‌ها برای انجام امور مختلف کاری و شخصی خود استفاده می‌کرده‌اند، احساس می‌شود.
 
اکنون مشترکان این اپراتور در شرایطی که اپراتورهای مختلف ۴G را هم ارائه کرده‌اند حتی در دسترسی به ۳G ناکامند.
 
این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که طبق آمارهای اخیر ارائه شده تا پایان آذر ماه سال جاری حدود ۷۰۰ هزار مشترک برای این اپراتور ثبت شده که از این میان تنها ۴۵ هزار نفر همچنان به عنوان مشترک فعال از خدمات نه چندان گسترده این اپراتور استفاده می‌کنند.
 
 البته در آمارهای اخیر یک نکته جالب هم به چشم می‌خورد و آن اینکه طی یک دوره سه ماهه آماری تعداد مشترکان تالیا با افزایشی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر همراه بوده است، بدین ترتیب در حالی که تا پایان شهریور ۱۳۹۵ تعداد مشترکان این اپراتور ۵۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده بود در آمارهای منتهی به آذر ماه ۱۳۹۵ این تعداد به ۷۰۰ هزار مشترک رسیده است.
 
بنا بر اعلام، تعداد مشترکان فعال تالیا هم در این مدت از ۵۰ هزار نفر به ۴۵ هزار نفر رسیده است.
 
نکته قابل اشاره دیگر اینکه پیش از این و در بحث احراز هویت سیم‌کارت‌ها نیز معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفته بود:تالیا هم حدود ۴۸ هزار سیم کارت فاقد هویت دارد که البته بخش عمده آنها غیرفعال بوده و اکنون به حالت یک طرفه در آمده است.
 
شرکت گسترش ارتباطات تالیا به عنوان اولین شبکه مستقل پیش‌پرداخت تلفن‌همراه (Pre-Paid) از سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های زیمنس، آلکاتل و اریکسون و با مشاوره یکی از برجسته‌ترین مشاوران GSM در دنیا (شرکت TELE۲) آغاز به کار کرد.
 
این شبکه به طور رسمی از سوم خرداد ۱۳۸۴ ابتدا در تهران و به تدریج در سایر شهرها و مراکز استان‌ها سرویس دهی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان، سهامدار ۴۳ درصدی خود در اولین پیمانکار- اپراتور تلفن همراه اعتباری تالیا را فروخت. اما در ادامه و تاکنون تالیا به دلایل مختلف با فراز و فرودهایی مواجه شده و ظاهرا منتظر تصمیم‌گیری مسوولان است.
 
در حال حاضر ۴۳ درصد سهام پروژه تالیا متعلق به شرکت گسترش ارتباطات تالیا و ۵۷ درصد متعلق به شرکت مخابرات ایران است و پیش از این اینگونه عنوان شده بود که قرار بر آن است که همراه اول، سهام گسترش ارتباطات تالیا را خریداری کرده و به این ترتیب سیم‌کارت‌های تالیا به همراه اول منتقل ‌شوند که البته با گذشت چندین ماه از طرح این موضع همچنان اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.