اپراتورها

تلفن همراه

March 1, 2017
19:52 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82619

انتقاد برخی خریداران سیم‌کارت USIM + پاسخ اپراتور اول

طی هفته‌های گذشته برخی مشترکان اپراتور اول مدعی‌ شده‌اند پس از تهیه سیم‌کارت‌های نسل ۴ این اپراتور مشکلاتی برایشان رخ داده و در برخی موارد از سوختن سیم‌کارت‌شان انتقاد می‌کنند. البته اپراتور اول تاکید دارد سیم‌کارت‌های نسل۴ همراه اول فاقد مشکل بوده و این مشکلات می تواند از سمت گوشی مشترک ایجاد شده باشد.
 
اخیرا شرکت همراه اول پیامک‌هایی برای مشترکانش ارسال و به آنها اعلام کرده که در قالب طرح تشویقی این اپراتور افراد مذکور می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را به طور رایگان به USIM ارتقا دهند.
 
اکنون برخی مشترکان همراه اول اینگونه عنوان می‌کنند که پس از خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت usim، زمانی که آن را در گوشی تلفن همراه خود قرار می‌دهند، پین کدی که در قالب بسته‌سیم‌کارت به آنها ارائه شده عمل نکرده و پس از چند بار اعلام کد مربوطه، سیم‌کارت آنها از دسترس خارج شده و دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.
 
بدین ترتیب مشترکان در برخی موارد از سوختن سیم‌کارت‌های جدیدی که خریداری می‌کنند گله‌مند بوده‌اند، اما پیگیری این موضوع از سوی اپراتور گویای آن است که در سیم‌کارت‌های نسل چهار این اپراتور مشکلی وجود نداشته و اگر در مواردی معدود مشترکی با چنین موردی مواجه شده این احتمال وجود دارد که بدلیل عملکرد کاربر یا دستگاه مورد استفاده مشکلی بوجود آمده باشد.
 
طبق اعلام کارشناسان فنی همراه اول این احتمال وجود دارد که رخ دادن چنین مشکلی به دلیل عدم همخوانی نوع گوشی با سیم‌کارت باشد. به عبارت دیگر زمانی که مشترکان نسبت به تهیه USIM اقدام می‌کنند بهتر است گوشی تلفن همراه آنها به گونه‌ای باشد که قادر به پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطی باشد، در غیر این صورت اگر USIM بر روی این گوشی‌ها قرار گیرد به دلیل عدم همخوانی ممکن است ارتباطات فرد دچار مشکلاتی شود.
 
همچنین بنابر توضیحات ارائه شده از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، در برخی موارد که مشترکان معتقدند سیم‌کارت آنها سوخته نیز این موضوع درست نبوده و تنها ممکن است سیم‌کارت برخی مشترکان به دلیل وارد کردن اشتباه کد در حالت قفل شده قرار گیرد.
 
طی ماه‌های گذشته شرکت همراه اول پیامک‌هایی برای مشترکانی که از دستگاه‌های پشتیبانی کننده ۴G استفاده می‌کنند ارسال کرده و به آنها اعلام کرده است در قالب طرح تشویقی این اپراتور افراد مذکور می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را به طور رایگان به USIM ارتقا دهند. البته به طور موازی اپراتور با بررسی وضعیت مشترکان خود، افرادی که دارای چنین گوشی‌هایی هستند را شناسایی کرده وعلاوه بر ارسال پیامک برای آنها این لیست را در اختیار دفاتر خود نیز قرار داده است. بدین ترتیب اگر فردی که شماره او در این لیست اشاره شده نسبت به تعویض سیم‌کارت خود اقدام کند این امکان برای او مهیاست که بدون پرداخت هزینه USIM دریافت کند.
 
حال ممکن است برخی مشترکان همراه اول در همین فاصله زمانی نسبت به تهیه گوشی تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از ۴G اقدام و به دنبال این موضوع نسبت به تهیه USIM اقدام کرده باشند. در این شرایط با توجه به این‌که شماره این افراد در لیست تهیه شده اپراتور قرار ندارد، ممکن است برای ساعاتی نوعی عدم تطابق دیتا بیس موجب شود فرد متقاضی مشمول طرح رایگان تعویض سیم کارت نشود.
 
هزینه تعویض سیم‌کارت‌های عادی به USIM در اپراتور اول برای هر سیم‌کارت دائمی معادل ۷۰۰۰ تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری رقمی معادل ۵۰۰۰ تومان است که البته به مناسبت بهمن‌ماه تعویض این سیم‌کارت‌ها برای مشترکان دارای گوشی با قابلیت پشتیبانی ۴G اپراتور اول در ماه یازدهم سال رایگان در نظر گرفته شده بود که تا پایان سال ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.