رگولاتوری

March 4, 2017
17:01 شنبه، 14ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82670

رگولاتوری اعلام کرد: هزینه خدمات محتوایی به صورت مجزا در قبوض درج می شود

رگولاتوری اپراتورهای تلفن همراه را موظف کرد تا ۱۵ اسفند ماه با ایجاد یک پنل متمرکز فعال سازی و غیرفعال سازی خدمات مبتنی بر محتوا را برای کاربران فعال کنند.
 
حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایات بسیاری به واحد ۱۹۵ در مورد عناوین هزینه ای مانند خدمات مبتنی بر محتوا و سایر هزینه ها در قبوض صادر شده برای مشترکان ثبت شده و به همین دلیل رگولاتوری تمام اپراتورها را موظف کرد تا برای فعال سازی هر خدمت مبتنی بر محتوا، ضمن اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مورد هزینه خدمات ، نحوه فعال سازی و غیر فعال سازی آن را با ارسال پیامک در دو مرحله تایید اولیه و ثانویه به آنان اطلاع دهند.
 
وی با تاکید براینکه اپراتورها موظف هستند روش غیرفعال سازی خدمات مبتنی بر محتوا را به گونه ای اعمال کنند که برای تمام مشترکان قابل استفاده باشد خاطرنشان کرد: اپراتورها برای تمدید این خدمات باید به همان شیوه تایید اولیه و مجدد اقدام کنند و در صورتی که مشترک به پیامک ها پاسخی نداد باید به منزله عدم تمدید خدمت محتوایی از سوی وی تلقی شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات دارای هزینه مانند استعلام راهنمایی و رانندگی و ثبت احوال و سایر خدمات مشابه باید به صورت جدا از سایر خدمات مبتنی بر محتوا در قبوض درج شود و علاوه بر اطلاع رسانی اپراتورها در مورد هزینه این پیامک ها، ارایه دهنده گان این خدمات نیز باید در پیامک های ارسالی خود هزینه دریافت پیامک را برای استعلام کنندگان ارسال کنند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در مورد خدمات محتوایی گفت: اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند این مصوبات را به طور کامل اجرا کنند.
 
وی در مورد هزینه خدمات برای مشترکان سیم کارت های اعتباری اظهار داشت: ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد و به همین دلیل ما از اپراتورها خواسته ایم تا ۲۰ اسفند راهکار خود را برای اطلاع رسانی به مشترکان اعتباری در مورد هزینه خدمات مشابه آنچه در قبوض مشترکان دایمی درج می شود به سازمان ارایه کنند تا از ابتدای اردیبهشت ۹۶ عملیاتی شود.
 
فلاح جوشقانی گفت: شکایات متعددی مبنی بر دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی علیرغم غیرفعال سازی در سامانه« #۸۰۰ * »دریافت کرده ایم که اپراتورها در این زمینه نیز مکلف به رفع اشکالات سیستم حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.