بهمنظور بهبود کیفیت خدمات پست بانک ایران و ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان در سطح شعب و باجههای نمایندگی خدمات بانکی سراسر کشور، سامانه جامع این بانک ارتقاء یافته و طی روزهای آینده احتمالاً بهطور موقت دچار اختلال میشود.
فرحی مدیرعامل این بانک ضمن اعلام خبر فوق گفت: «بر این اساس، سامانه جامع بانکی این بانک به مدت سه روز از هفدهم لغایت نوزدهم فروردینماه سال جاری دچار اختلال موقت شده و احتمالاً در عملیات بانکی مشتریان کندی ایجاد میشود.»
او افزود: «مهمترین مزیت این سامانه سرعت، امنیت، دقت و ارائه خدمات نوین بانکی است که با پیادهسازی آن، خدمات متنوعتر و مطلوبتری در تمامی درگاههای بانک اعم از؛ اینترنتبانک، تلفنبانک، موبایلبانک، دستگاههای خودپرداز و همچنین سایر خدمات بانکی به مشتریان ارائه خواهد شد.»
فرحی تصریح کرد: «با ارتقاء سامانههای بانکداری و پرداخت پستبانک، قابلیتهای فراوان کاربردی و ملموس در دسترس مشتریان این بانک قرار گرفته است. در این مجموعه از سامانهها، ضمن تأمین امنیت بالای کاربری بانکداری مجازی (مانند اینترنتبانک، همراهبانک، تلفنبانک و …) و سیستمهای کارتی و پرداخت (مانند خودپرداز و پایانه فروش داخل شعبه) به واسطه استفاده از ضوابط، پروتکلها و استانداردهای امنیتی پیشرفته، علاوه بر بهبود و افزایش تنوع خدمات بانکی در شعبه، جامعیت و سهولت استفاده از خدمات بانکداری مجازی (خارج از شعبه) در انواع کانالها و ترمینالها، به میزان چشمگیری فراهم شده است که امید میرود موجب کسب رضایت مشتریان بانک و صرفهجوئی در هزینه و زمان موردنیاز برای انجام امور بانکی و مالی آنان شود.»
مدیرعامل پست بانک ایران تأکید کرد: «امکان انجام انواع عملیات بانکی و گزارشگیری روی حسابهای بانکی مشتری در انواع کانالهای بانکداری مجازی مانند اینترنتبانک، همراهبانک، تلفنبانک و خودپردازهای پستبانک، قابلیت استفاده از سازوکارهای مختلف امنیتی برای احراز هویت کاربر و تأیید صحت درخواستهای غیرحضوری، قابلیت افتتاح سپرده بانکی جدید در اینترنتبانک (خارج از شعبه)، امکان انجام انواع انتقال وجه (داخلی، بینبانکی ساتنا و پایا) به شکل واحد یا دستهای و موردی یا مستمر، قابلیتهای مدیریت پروندههای کارت اعتباری و تسهیلات در کانالهای بانکداری مجازی، خودپرداز، کیوسک و دیگر ترمینالها (شامل گزارشگیری، دریافت صورتحساب و بازپرداخت بخشی یا کل بدهی)، قابلیت انجام انواع انتقال وجه کارتی (کارت به کارت و کارت به سپرده) در خودپرداز و اینترنتبانک و سایر کانالها، قابلیت پرداخت انواع قبضهای شهری (تکی و دستهای) و خرید شارژ با استفاده از حساب بانکی یا کارت در کانالهای بانکداری مجازی و ترمینالهای کارتی، قابلیت مدیریت چک و دسته چک در اینترنتبانک، امکان پرداخت از طریق حساب بانکی با وارد کردن شناسه و ثبت یادداشت برای انتقال وجه در اینترنتبانک، امکان استفاده از خدمات بانکداری شرکتی از طریق درگاه اینترنتی، نظارت کامل و مدیریت امن خدمترسانی در باجههای شهری و روستایی، ایجاد امکان ارائه محصولات متنوع سپردهای و تسهیلاتی به مشتریان، افزایش ضریب اطمینان خدمات بانکی از طریق پیادهسازی دستورالعملهای ضد پولشویی، ارائه کلیه خدمات ارزی مبتنی بر دستورالعملهای جاری بانکی از مهمترین ویژگیهای سامانه جدید پست بانک ایران است.»
فرحی در پایان گفت: «در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار شعبه و باجه نمایندگی خدمات بانکی پست بانک ایران بهعنوان گستردهترین شبکه بانکی کشور تمامی خدمات بانکی را بهصورت لحظهای به هموطنان در سراسر کشور ارائه میکند.»