اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 13, 2017
15:16 شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83199

Engineering Support؛ سرویس جدید ابری گوگل

گوگل سرویس ابری جدیدی به مشتریان خود ارائه کرده است که در نوع خود جالب توجه است. به گزارش وب‌سایت CIO Dive، این سرویس جدید که Engineering Support نام دارد، در واقع «نوع جدیدی از خدمات مشتری ویژه کسب‌وکارهای ابری» به شمار می‌رود. 
 
نکته جالب این است که مشتریان سیستم‌های رایانش ابری معمولاً بر اساس میزان استفاده از یک سرویس پول پرداخت می‌کنند ولی Engineering Support راهکار جدیدی برای این موضوع دارد و آن، محاسبه هزینه‌ها بر اساس سرعت مورد نیاز برای رفع نیازهای شرکتی است. 
 
شرکت‌هایی که خدمات آنلاین بخش مهمی از کسب‌وکار آن‌ها به شمار می‌رود، احتمالاً از Engineering Support استقبال خواهند کرد زیرا سرویس‎های ضعیف یا دارای اختلال بعضاً می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار آورد. 
 
در حال حاضر دو شرکت Home Depot و Pivotal مشغول بررسی و آزمایش این سرویس هستند. گفتنی است گوگل به طور مداوم در حال بهبود تجربه‌ی سیستم‌های مبتنی بر رایانش ابری مشتریان خود است، و بر همین اساس، برخی کارشناسان معتقدند Engineering Support را می‌توان ابزار جدید گوگل در رقابت با آمازون و مایکروسافت به شمار آورد.
 
با این حال طبق گفته‌های اخیر موسسه تحقیقاتی سینرژی (Synergy)، در ماه فوریه، AWS آمازون کنترل ۴۰ درصد بازار رایانش ابری را در اختیار داشته است و سهم مایکروسافت، گوگل و آی‌بی‌ام نیز در مجموع فقط ۲۳ درصد بوده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.