فناوری اطلاعات

May 23, 2017
12:56 سه شنبه، 2ام خردادماه 1396
کد خبر: 83285

شرکت‌های تلکام از واقعیت مجازی چه سودی می‌برند؟

کاهش درآمد حاصل از تماس‌های صوتی باعث شده است که اپراتورها به دنبال روش‌های جدید برای ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها باشند، آن سوی ماجرا، رشد چشم‌گیر محصولات واقعیت مجازی (VR) امکان مشارکت زیادی با کاربران را فراهم کرده است. به گزارش نشریه الکترونیک ترند، به‌کارگیری واقعیت مجازی نیاز زیادی به پهنای باند دارد که یکی از چالش های عمده اپراتورهاست و رفع آن راهگشا!
 
گوگل در تاریخ بیست می ۲۰۱۶ (معادل ۱۳۹۵/۲/۳۱) اعلام کرد اپلیکشینی اختصاصی برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب به صورت واقعیت مجازی ارائه خواهد کرد. انتشار این دست خبرها از سال ۲۰۱۶ تشدید شده‌ و شرکت‌هایی مثل Facebook، Microsoft و … همگی روی واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مشتاق به ایجاد زنجیره ارزش این فناوری جدید هستند.
 
اپراتور مخابراتی انگلستان (BT) خبر از استفاده فناوری VR برای فرایند استخدام مهندسین و آموزش کارآموزان داده است.
 
واقعیت مجازی، محدودیت‌های فیزیکی، اقتصادی و جغرافیایی را حذف می‌کند، امروزه تلفن‌های همراه ابزار اصلی برای اتصال به اینترنت هستند و در آینده، دستگاه‌های جانبی که به تلفن همراه متصل می‌شوند، کاربران را ترغیب خواهند کرد که با مصرف محتوای بیشتر از اینترنت استفاده کنند؛ به این ترتیب، اکوسیستمی برای واقعیت مجازی به وجود می‌آید که کاربران در مرکز آن قرار دارند و واقعیت مجازی به راه‌حلی برای مشتریان تبدیل خواهد شد.
 
بازار واقعیت مجازی جوان است و قابلیت رشد زیادی دارد. اپراتورهای تلفن همراه این فرصت را دارند که با استفاده از این فناوری، راه‌حل‌های جدیدی به مشتری‌ها ارائه دهند. امروزه تلفن‌های همراه ابزار اصلی برای اتصال به اینترنت و مصرف محتوا هستن؛ کاربردهای زیادی برای واقعیت مجازی وجود دارند، از بازی که یکی از رایج‌ترین آن‌هاست گرفته تا ویدیوهای دارای قابلیت مجازی که از کاربردهای مهم آن برای ارائه‌دهندگان خدمات تلویزیونی به‌حساب می‌آید.
 
اثر احتمالی VR روی کسب و کار اپراتورها
 
واقعیت مجازی، مزیت جدیدی برای تجربه‌های اشتراکی به وجود می‌آورد. قابلیت‌های جدید آن، باعث بهبود محتواهای مرتبط با ورزش، موسیقی و سرگرمی می‌شوند. رویدادهای زنده نیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌ها میزبانی شوند. واقعیت مجازی تجربه‌های متعددی از بازی‌های رایانه‌ای تا راز بقا را می‌تواند در کنار یکدیگر قرار دهد.
 
اپراتورهایی که از تلویزیون و دیگر رسانه‌ها برای برندسازی استفاده می‌کنند، می‌توانند از واقعیت مجازی به عنوان گام بعدی برای ایچاد شرایط عاطفی در مخاطبان استفاده کنند.
 
واقعیت مجازی می‌تواند تعامل مصرف‌کنندگان با اپراتورها را افزایش داده و فرصت‌های کاری جدیدی به وجود آورد؛ اپراتورها باید نیازهایی که واقعیت مجازی برطرف می‌کند را بشناسند و چارچوب زمانی و مقیاس آن را درک کنند تا بتوانند بفهمند چه زمانی باید درگیر کار شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.