قطعی برق عامل لغو صدها پرواز British Airways اعلام شد
اختلال گسترده در شبکه داخلی شرکت هواپیمایی British Airways نشان داد سیستمهای پشتیبان تا چه اندازه میتوانند برای سازمانهای بزرگ اهمیت داشته باشند و در بازسازی اختلالات گسترده کمک کنند.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این خطوط هوایی مشکل گذشته جاری مشکل بزرگی را تجربه کرد که «الکس کروز» مدیرعامل British Airways از آن به عنوان «بزرگترین اختلال سیستم IT در تاریخ فعالیتهای شرکت» یاد میکند. این مشکل باعث شد تمام سیستمهای عملیاتی شرکت هوایی از کار بیفتد و صدها پرواز در شهر لندن لغو شود.
اختلال گسترده روز شنبه 27 مه 2017 رخ داد و باعث شد صدها پرواز به طور کامل لغو شوند و هزاران مسافر در فرودگاههای Heathrow لندن سرگردان بمانند. لازم به ذکر است تا امروز که حدود یک هفته از اتفاق مذکور گذشته است هنوز مشکل به طور کامل برطرف نشده است.
یکی از سخنگویانی شرکت British Airways در این خصوص گفت: «قطعی انرژی در یکی از مراکز داده ما در بریانیا باعث شد این مشکل بزرگ ایجاد شود. یک اختلال غیرمنتظره در منبع تامین انرژی باعث شد زیرساختهای ما به صورت فیزیکی آسیب ببیند و در نتیجه آن بخش اعظم سیستمهای عملیاتی IT از کار بیافتد».
او ادامه گفت: «پیش از آنکه شما این سوال را مطرح کنید میپرسم آیا نباید یک سیستم پشتیبان برای چنین مواقعی در اختیار داشته باشیم؟ باید بگویم یک سیستم جامع پشتیبان در این زمینه پیشبینی شده است ولی مشکل آنجاست که این سیستم هم از کار افتاده بود».
شرکت British Airways نخستین خطوط هوایی محسوب نمیشود که با این مشکل مواجه شد. پیش از این شرکت Delta Air Lines در آگوست 2016 مشکل مشابههه را تجربه کرد و اختلال در منبع انرژی مراکز داده آنها لغو گسترده پروازها را باعث شد.