امنیت

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 31, 2017
19:55 چهارشنبه، 10ام خردادماه 1396
کد خبر: 83387

قطعی برق عامل لغو صدها پرواز British Airways اعلام شد

اختلال گسترده در شبکه داخلی شرکت هواپیمایی British Airways نشان داد سیستم‌های پشتیبان تا چه اندازه می‌توانند برای سازمان‌های بزرگ اهمیت داشته باشند و در بازسازی اختلالات گسترده کمک کنند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این خطوط هوایی مشکل گذشته جاری مشکل بزرگی را تجربه کرد که «الکس کروز» مدیرعامل British Airways از آن به عنوان «بزرگترین اختلال سیستم IT در تاریخ فعالیت‌های شرکت» یاد می‌کند. این مشکل باعث شد تمام سیستم‌های عملیاتی شرکت هوایی از کار بیفتد و صدها پرواز در شهر لندن لغو شود.

اختلال گسترده روز شنبه 27 مه 2017 رخ داد و باعث شد صدها پرواز به طور کامل لغو شوند و هزاران مسافر در فرودگاه‌های Heathrow لندن سرگردان بمانند. لازم به ذکر است تا امروز که حدود یک هفته از اتفاق مذکور گذشته است هنوز مشکل به طور کامل برطرف نشده است.

یکی از سخنگویانی شرکت British Airways در این خصوص گفت: «قطعی انرژی در یکی از مراکز داده ما در بریانیا باعث شد این مشکل بزرگ ایجاد شود. یک اختلال غیرمنتظره در منبع تامین انرژی باعث شد زیرساخت‌های ما به صورت فیزیکی آسیب ببیند و در نتیجه آن بخش اعظم سیستم‌های عملیاتی IT از کار بیافتد».

او ادامه گفت: «پیش از آنکه شما این سوال را مطرح کنید می‌پرسم آیا نباید یک سیستم پشتیبان برای چنین مواقعی در اختیار داشته باشیم؟ باید بگویم یک سیستم جامع پشتیبان در این زمینه پیش‌بینی شده است ولی مشکل آنجاست که این سیستم هم از کار افتاده بود».

شرکت British Airways نخستین خطوط هوایی محسوب نمی‌شود که با این مشکل مواجه شد. پیش از این شرکت Delta Air Lines در آگوست 2016 مشکل مشابههه را تجربه کرد و اختلال در منبع انرژی مراکز داده آنها لغو گسترده پروازها را باعث شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.