اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 16, 2017
17:47 جمعه، 26ام خردادماه 1396
کد خبر: 83628

تداوم طرح توسعه محتوای بومی/ اولویت طرحهای اقتصادمقاومتی تغییر کرد

مجری طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی فضای مجازی از تداوم اجرای این طرح مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۵، توسعه محتوای بومی به دو برابر رسید.
 
خسرو سلجوقی در گفتگو با مهر، درمورد آخرین وضعیت طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی در فضای مجازی اظهار داشت: این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه تعریف شده است و مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۵ به ۲ برابر کردن روند تولید محتوای آنلاین در کشور دست یافتیم.
 
وی با اشاره به اینکه این پروژه در نیمه دوم سال گذشته مطابق با ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی، در میان یکی از ۷ پروژه تعریف شده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، توضیح داد: ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال و با مشارکت حداکثری بخش خصوصی تعریف شده است.
 
سلجوقی با بیان اینکه نقشه راه این پروژه سال گذشته به تأیید ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور رسیده است، افزود: برنامه ملی توسعه محتوا را با تاکید بر اقتصادی کردن تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی دنبال می کنیم.
 
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برغم آنکه امسال این پروژه در لیست اصلی پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات تعریف نشده است اما همچنان این پروژه برای رسیدن به هدف نهایی پیگیری می شود.
 
وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ در تکالیف طرح های اقتصاد مقاومتی تعدادی از پروژه های وزارت ارتباطات را نسبت به سایر پروژه های تعریف شده، گلچین کرده و آنها را با اهمیت تر تشخیص داده است اما این به معنای آن نیست که از لیست های پروژه های اقتصاد مقاومتی کم شده است، بلکه تعدادی پروژه ها با اهمیت تر تشخیص داده شده و بازتعریف شده است.
 
سلجوقی یکی از الزامات اجرای این پروژه را حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در صورتی می تواند در این پروژه فعالیت داشته باشد و توسعه محتوای بومی را رقم بزند که با کاهش ریسک سرمایه گذاری و جذب بازار مواجه شود.
 
وی پیش از این نیز، از ارائه ۷۰ پیشنهاد در زمینه این پروژه و در نهایت تأیید ۱۹ عنوان خبر داده و گفته بود: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بودجه به پروژه افزایش محتوای بومی فضای مجازی، تخصیص داده شده است.
 
اردیبهشت ماه امسال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ۲ پروژه از ۷ پروژه وزارت ارتباطات در بخش اقتصاد مقاومتی را به عنوان پروژه های اولویت دار برای سال ۹۶ تصویب کرد.
 
این پروژه ها شامل ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره و مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF) می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.