تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 17, 2017
15:03 پنجشنبه، 26ام مردادماه 1396
کد خبر: 84574

برنامه‌های جدید Paytm و آمازون برای رقابت در بازار پرداخت هند

شرکت تجارت الکترونیک و پرداخت الکترونیک Paytm که بانک پرداختی هم اخیرا افتتاح کرده است، دارد کم‌کم روی جا انداختن اسکن کدهای QR برای مردم هند کار می‌کند و این در حالی است که آمازون‌پی کیف پول دیجیتالی خودش را در بازار هند راه‌اندازی کرده است.
 
شرکت Paytm که جزو شرکت‌های برتر پرداخت مبتنی بر کدهای QR هند است، حالا قابلیت جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار داده تا بتوانند هر کد QR غیر Paytm را هم اسکن کنند.
 
شرکت Paytm در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و طی این هفت سال فعالیت توانست بیش از پنج میلیون فروشنده، از دست‍فروشان کنار خیابانی گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ را پوشش دهد تا از پلتفرم این شرکت برای انجام تراکنش‌های پرداختی‌شان استفاده کنند.
 
دیپاک آبوت (Deepak Abbot) معاون ارشد شرکت Paytm دراین‌باره گفت:
 
«آخرین قابلیت و سرویس ما این امکان را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند تا با استفاده از اپلیکیشن Paytm، بتوانند تمام کدهای QR موجود در بازار را اسکن کنند.»
 
این شرکت امیدوار است تا به کمک این پروژه بتواند عادت اسکن کردن کدهای QR راکم‌کم در میان هندی‌ها جا بیندازد؛ چراکه معتقد است استفاده از کدهای QR راحت‌ترین روش برای پیدا کردن و خرید محمصول موردنظر برای افراد است.
 
از طرفی، آمازون‌پی هم کیف پول دیجیتالی خودش را در هند راه‌اندازی کرد تا بتواند با بازیگران ثابت این صنعت مانند راهکار PhonePe شرکت Flipkart و همین‌طور Paytm وارد رقابت شود.
 
از قابلیت‌های کیف پول دیجیتال آمازون‌پی این است که می‌تواند پول را درون خودش ذخیره کند و دیگر آن را به سمت کارت‌های هدیه منتقل نمی‌کند. البته در همین رابطه باید گفت مزیتی که کیف پول‌های الکترونیکی نسبت به کارت‌های هدیه دارند این است ک این کیف پول‌ها هیچ‌گونه تاریخ انقضایی ندارند. همچنین مشتریان با استفاده از کیف پول‌های آمازون‌پی می‌توانند بیرون از فروشگاه‌های آمازون و در دیگر فروشگاه‌ها نیز خرید انجام دهند.
 
به‌تازگی شرکت آمازون، یک سرمایه‌گذاری ۲۰۲.۶ میلیون دلاری در بخش پرداخت خود در هند انجام داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.