اپراتورها

تلفن همراه

September 20, 2017
8:16 چهارشنبه، 29ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84977

نحوه احیای سیم‌کارت‌های سوخته‌ شده

با توجه به اینکه اگر پین‌کد و پس از آن PUK خود را فراموش کرده و آنها را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارتتان می‌سوزد، توصیه می‌شود از وارد کردن شانسی این کدهای امنیتی خودداری شود و در صورت سوختن سیم‌کارت، تنها با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی اپراتورها می‌توانید سیم‌کارت را مجددا دریافت کنید.
 
احتمالا برایتان پیش آمده که گوشی‌تان خاموش شود و پس از اینکه خواستید آن را روشن کنید، از شما تقاضای پین‌کد کرده است. شماره‌ی پین، غیر از روش‌های معمول استفاده از رمزگذاری برای گوشی‌های موبایل است و درواقع به جای اینکه به گوشی مربوط باشد، به سیم‌کارت شما برمی‌گردد. درواقع حتی پیش از اینکه گوشی‌های هوشمند مانند امروز همه‌گیر شوند هم، پین‌کد یکی از راه‌های امن کردن سیم‌کارت بود.
 
پس از خاموش شدن گوشی و روشن کردن دوباره، در صورتی که پین‌کد سیم‌کارتتان فعال باشد، از شما می‌خواهد آن را وارد کنید. در صورتی که مشترک بر اثر فراموشی، پین‌کد خود را سه بار اشتباه وارد کند، سیم‌کارت قفل می‌شود. برای فعال‌سازی مجدد نیز به وارد کردن کد هشت رقمی PUK یا (Personal Unblocking Key) نیاز است که اگر کد PUK  نیز ۱۰ مرتبه اشتباه وارد شود، سیم‌کارت سوخته و غیرقابل‌ استفاده خواهد شد.
 
شماره  PUK درج‌شده روی بدنه سیم‌کارت، کد محرمانه سیم‌کارت بوده و قابل تغییر نیست و درصورت مفقود شدن تنها به مالک سیم‌کارت قابل ارائه است. بنابراین در صورتی که با وارد کردن PUK اشتباه، سیم‌کارت از دسترس خارج شده و اصطلاحا بسوزد، مشترکین سیم‌کارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور مورد نظر خود مراجعه کرده و درصورت عدم منع قانونی، نسبت به نقل و انتقال اقدام کنند.
 
مشترکین درصورت معیوب شدن سیم‌کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تعویض سیم‌کارت را تقاضا کرده و سیم‌کارت جدید دریافت کنند.
 
همچنین کسانی که سیم‌کارت آنها قدیمی است می‌توانند جهت انجام تعویض سیم‌کارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) مراجعه کنند. شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز تعویض سیم کارت «حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالت‌نامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی و ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز» است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.