اپلیکیشن

تلفن همراه

September 21, 2017
20:52 پنجشنبه، 30ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84999

آیا تلگرام ویژگی «کانال» را از پیام‌رسان‌های ایرانی الگوبرداری کرده است؟

امروز معاون مرکز ملی فضای مجازی، شرط فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران را پیروی از ضابطه‌ها عنوان کرد و مدعی شد که شرکت‌های خارجی در صورت تخطی از آیین‌نامه‌های مصوب، دچار مشکلات بزرگی خواهند شد. حال وی دلیل تصویب این ضوابط را حمایت از تولیدات داخلی ذکر کرده و فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی را آنچنان نتیجه بخش دانسته که حتی اَپ های خارجی را به الگو برداری از آنها مجبور نموده است.
 
«امیر خوراکیان» به مقایسه پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی پرداخت و با اشاره به انگیزهٔ بالای بخش خصوصی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی تاکید کرد:
 
«در حال حاضر فعالیت خوبی در این راستا انجام شده و حتی ابتکار اولیه برخی مباحثی که در پیام‌رسان‌های خارجی وجود دارد، در کشور ما صورت گرفته است. برای مثال ایجاد «کانال» در یکی از پیام‌رسان‌های خارجی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد ابتدا توسط یک پیام‌رسان ایرانی طراحی و اجرا شد و بعد پیام رسان خارجی از روی آن الگوبرداری کرد.»
 
وی با اشاره به لزوم حمایت از شبکه‌ها‌ی پیام‌رسان داخلی، آن را جهت گیری مصوبه ساماندهی شبکه‌های پیام رسان موبایلی و شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت که قرار است این شبکه‌ها از نظر دانش و زیرساخت فنی مورد حمایت قرار گیرند تا زمینه رشد آنها فراهم شود. اگر از قدرت رقابت با شبکه های مشابه خارجی را داشته باشند تا به عنوان پیام‌رسان‌های مورد اعتماد در داخل کشور، مورد استفاده قرار گیرند.
 
معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان شد که پیام‌رسان‌های داخلی در زمینه زیرساخت، پلتفرم و دانش فنی در برخی قسمت‌ها دچار ضعف هستند که باید آنها را حمایت نموده تا نقاط ضعف را برطرف کرده و مخاطب میلیونی جذب کنند.
 
او به توسعه شبکه‌های اجتماعی در کشور امیدوار است و باور دارد با انگیزه، جذابیت و شور اقتصادی موجود در این حوزه، قطعاً شرایط خوبی از فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی در کشور مشاهده خواهیم نمود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.