امنیت

فناوری اطلاعات

October 17, 2017
18:37 سه شنبه، 25ام مهرماه 1396
کد خبر: 85283

کاهش کارایی فایروال‌های نسل جدید

چندی پیش آزمایشگاه NSS با بررسی ۱۱ فایروال نسل جدید (NGFW) از ۱۰ سازنده پیشرو در بازار، نتایج جالبی را ارائه کرده است. بیش از ۸۰ درصد از این فایروال های نسل جدید، قادر به تشخیص روش های گریز از شناسایی حملات نبودند.
 
فایروال یک برنامه و یا دستگاه سخت افزاری است که با تمرکز بر روی شبکه و اتصال اینترنت، تسهیلات لازم در جهت عدم دستیابی کاربران غیرمجاز به شبکه و یا کامپیوتر شما را ارائه می‌کند. فایروال ها این اطمینان را ایجاد می‌کنند که صرفا پورت های ضروری برای کاربران و یا سایر برنامه های موجود در خارج از شبکه در دسترس و قابل استفاده است.
 
فایروال‌های نسل جدید یکی از مؤلفه های مهم در راهبرد دفاع در عمق هستند. سطح مستعد حمله در محیط های سازمانی دائماً در حال گسترش است. این گسترش به چند دلیل رخ می دهد، از جمله به دلیل گسترش برنامه های کاربردی سازمانی، به کارگیری وسیع سیاست‌های استفاده از دستگاه شخصی در سازمان (BYOD)، محیط های ابری دوگانه، الزامات عملیاتی خاصی مثل اجرای سیاست های امنیت و IT و نیاز به عیب یابی مستمر دستگاه ها و سیستم‌های عامل. سازمان ها در حال حاضر روی فایروال های نسل جدیدی سرمایه گذاری می کنند که این الزامات را برطرف کنند و بردارهای حمله ای که مهاجمان سایبری می توانند با استفاده از آنها به محیط سازمان حمله کنند را کاهش دهند.
 
آزمایشگاه NSS به تازگی ۱۱ مورد از فایروال‌های نسل جدید را مورد آزمایش و بررسی قرار داده است. این فایروال‌ها به لحاظ میزان اثربخشی امنیتی آنها و همچنین هزینه کل مالکیت شان (TCO) مورد آزمایش قرار گرفتند.
 
از میان فایروال‌های نسل جدیدی که در این آزمایش ها حضور داشتند، هفت فایروال به عنوان محصول «توصیه شده» و چهار محصول نیز به عنوان محصولاتی معرفی شدند که در استفاده از آنها باید «احتیاط شود».
 
بیش از ۸۰ درصد از محصولاتی که مورد آزمایش قرار گرفتند، در تشخیص یک یا چند روش گریز از شناسایی حمله ناکام ماندند. ناکامی در تشخیص روش های گریز از شناسایی حمله، وزن سنگینی در امتیاز نهایی مربوط به اثربخشی امنیتی داشت. رتبه میانگین مربوط به اثربخشی امنیتی ۶۷,۳ درصد بود.
 
جیسون برونیک، مدیر فنی آزمایشگاه NSS، گفت: «بازار فایروال های نسل جدید یکی از بزرگ ترین و بالغ ترین بازارهای امنیتی است. تهدیدات دائماً در حال تکامل هستند و در آزمایش امسال، تنها دو محصول توانستند در برابر تمام روش های گریز از شناسایی، مقاومت کنند».
 
وی افزود: بسیاری از سازندگان این فایروال‌ها گرچه امتیاز محصولات شان در این آزمایش تحت تأثیر قرار گرفته بود، اما محصولات خود را بعد از اعلام نتایج، سریعاً عیب یابی کردند تا سطح امنیت آنها را بهبود بخشند. این امر نشان می دهد سازندگان مذکور تا چه حد توانایی واکنش به چشم انداز در حال تکامل تهدیدات را دارا هستند.
 
بر اساس اطلاعات سایت افتا، این آزمایش گروهی، هفتمین سری آزمایش های فایروال های نسل جدید است که در آزمایشگاه‌های NSS انجام می پذیرد. روش آزمایش اخیر، موارد کاربری بیشتری را مورد توجه قرار داده است تا الزامات فعلی دنیای امروزی در رابطه با اثربخشی امنیتی بیشتر و رمزگذاری بهتر را پشتیبانی کند. در این آزمایش به طور خاص، طیف تکنیک های گریز از شناسایی گسترش یافته اند تا علاوه بر تهدیدات موجود، حملات جدید و مجهز امروزی را نیز شامل شوند. نگرانی درباره شیوه های گریز از شناسایی رو به افزایش است، چراکه بسیاری از اکسپلویت ها با استفاده از این شیوه های ساده در ترافیک HTTP، قادر خواهند بود تمهیدات امنیتی را دور بزنند.
 
میزان کلی اثربخشی امنیتی در محصولات مورد آزمایش از ۲۵,۸ درصد تا ۹۹,۹ درصد را شامل می شد. هفت مورد از این ۱۱ محصول، رتبه هایی بالاتر از ۷۸,۵ درصد دریافت کردند. میانگین هزینه مالکیت این محصولات به ازای هر مگابیت بر ثانیه از ترافیک حفاظت شده، ۲۵,۲ دلار بوده است. در این بین، هشت محصول رتبه ای بالاتر از میانگین دریافت کردند و سه محصول نیز رتبه ای پایین تر از میانگین را به خود اختصاص دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.