اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 10, 2017
19:28 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86334

قابلیت دایرکت از اینستاگرام جدا می‌شود

 
شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده که قصد دارد قابلیت ارسال پیام خصوصی یا دایرکت را به صورت اپلیکیشنی جداگانه و مجزا ارائه دهد.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge ، از آنجا که اپلیکیشن اینستاگرام نیز همچون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر به دنبال ارائه قابلیت‌های جدید و ارتقای کیفیت و محبوبیت خود است، به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد قابلیت دایرکت یا ارسال پیام خصوصی و مستقیم به دوستان و کاربران را به صورت یک اپلیکشن مجزا ارائه دهد.
 
این شبکه اجتماعی هم اکنون این اپلیکیشن را به صورت آزمایشی در شش کشور جهان همچون ترکیه، اروگوئه، ایتالیا، شیلی پرتغال ارائه داده است تا در صورت موفقیت و استقبال، در دسترس تمامی کاربران و کشورهای جهان قرار دهد.
 
ساختار این اپلیکیشن شباهت زیادی به اپلیکیشن اسنپ چت دارد و کاربران پس از باز کردن برنامه مذکور، به سمت دوربین هدایت می‌شوند که این می تواند حاکی از تمرکز این اپلیکیشن بر اشتراک محتوای تصویری باشد. بخش دوربین آن نیز شبیه اینستاگرام است و بجز آن چهار فیلتر دیگر هم به آن اضافه شده است.
 
نکته لازم به ذکر آن است که زمانی که کاربران اپلیکیشن دایرکت را دانلود و نصب می کنند، اینستاگرام به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک وار، تمامی پیام های مستقیم، خصوصی یا به اصطلاح دایرکت را حذف می کند و با حرکت انگشت به سمت چپ، اینستاگرام کاربر را به اپلیکیشن دایرکت هدایت می کند. انجام عکس این حرکت نیز در قسمت پیام های برنامه دایرکت، کاربر را به اپلیکیشن اینستاگرام باز خواهد گرداند.
 
بنظر می‌رسد اینستاگرام نیز راهی را که فیس بوک سه سال پیش در مورد اپلیکیشن فیس بوک مسنجر انجام داد، در پیش گرفته است تا پیام رسان خود را از شبکه اجتماعی جداسازی کند.
 
یکی از مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام در این باره عنوان کرده است :"ما قصد داریم اینستاگرام تنها برای ثبت لحظات خاص کاربران باشد که البته اشتراک این لحظات خاص با دوستان نزدیک، بخش مهمی از آن است. از قابلیت دایرکت که از چهار سال پیش به این اپلیکیشن اضافه شد، استقبال بی نظیری شده است اما ما در حال حاضر می خواهیم با استقلال بخشی آن را بهبود دهیم".
 
پس از فیس بوک و واتس اپ، حالا نوبت به شبکه اجتماعی اینستاگرام رسیده است تا قابلیت برقراری تماس و پیام‌رسانی در خود را به صورت یک اپلیکیشن پیام رسان جداگانه ارائه دهد. طبق آمار و گزارش های منتشر شده، فیس بوک مسنجر هم اکنون ۱.۳ میلیارد کاربر دارد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.