مدیر عامل همراه اول گفت: عدم همکاری شهرداریها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتندهی تلفن همراه با مشکل روبرو شود و روند افزایش پوشش تلفنهمراه کند شود.
وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در گفتوگو ایلنا، درباره جلسه وزیر ارتباطات و اپراتورها در خصوص مشکلات آنتندهی گفت: جلسهای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی دغدغههای مردم و اقداماتی که اپراتورها در چند وقت اخیر انجام دادهاند، برگزار شد که نقشه راه اقدامات بعدی اپراتورها برای تکمیل پوشش آنتندهی تلفن همراه را تعیین کرد.
صدوقی با اشاره به برنامه همراه اول برای کاهش قطعی تماسها و افزایش پوشش آنتن دهی تلفن همراه گفت: همراه اول در چند سال گذشته به خصوص در 17 ماه گذشته با راه اندازی 40 هزار سایت تلفن همراه برای کاهش قطعی تماسها و افزایش پوشش آنتندهی تلفن همراه سرمایه گذاری سنگینی انجام داده است. البته شبکه همراه اول بر اساس شاخصهای تعیین شده، مقداری افت کیفیت داشت اما بر اساس تعهدی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وجود دارد، شاخص کیفیت همراه اول کنترل شد و در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در جلسه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص قطعی تلفن همراه در شهر تهران 0.6 و در کل کشور این میزان کمتر است و در میان اپراتورهای تلفن همراه همراه اول کمترین قطعی را داشته است. مردم باید بدانند که از اسفندماه گذشته تا به امروز کیفیت ارتباطات همراه اول افزایش یافته و قطعی مکالمات با توجه به افزایش پوشش آنتندهی کاهش یافته است که میتواند ارتباطات با کیفیت و پایداری را در اختیار مردم قرار دهد.
مدیر عامل همراه اول در خصوص مشکلات آنتندهی گفت: در بسیاری از موارد عدم همکاری شهرداریها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتندهی تلفن همراه با مشکل روبرو شود و روند افزایش پوشش تلفنهمراه کند شود. در جلسه با وزیر ارتباطات نیز لزوم هماهنگی شهرداریها با وزارت کشور و شهرداری تهران مطرح شد تا اپراتورهای تلفن همراه بتوانند بعد از سالها در برخی نقاط مجوز نصب را دریافت کنند.
وحید صدوقی با بیان این که پوشش ضعیف تلفن همراه به ضرر مردم است، گفت: مردم از بابت افزایش پوشش تلفن همراه و سلامتی خود دغدغه دارند که در این جلسه نیز مطرح شد اما مردم باید بدانند که افزایش پوشش تلفن همراه آزمایش شده است و عدم پوشش تلفن همراه یا پوشش ضعیف به ضرر مردم است و پوشش کامل به نفع مردم است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: از سوی وزیر ارتباطات پیشنهاد شد در صورتی که به واسطه توسعه یا عدم همکاری در مناطقی پوشش ضعیف باشد یا کیفیت در حال ارائه از کیفیت تعریف شده در پروانه افت کرد، 10 ثانیه اول به صورت رایگان ارائه شود. البته همراه اول پیش از این نیز همراه اول در چنین مناطقی 3 ثانیه اول را به صورت رایگان عرضه میکرده است که حالا به 10 ثانیه ارتقا پیدا میکند.
صدوقی افزود: در خصوص قطعی تلفن همراه اگر پروانه 1 درصد را اعلام کرده باشد، میانگین همراه اول در کلیه شهرها 0.6 درصد است که عدد به مراتب کمتری در مقابل دو اپراتور دیگر تلفن همراه است.
وی درباره شبکه رومینگ ملی خاطر نشان کرد: رومینگ ملی از سال 1393 راهاندازی شده است و به صورت روزانه حدود 1 میلیون و 100 هزار نفر از مشترکان اپراتورهای دوم و سوم از همراه اول سرویس دریافت میکنند. در نقاطی که از سوی رگولاتوری اعلام شود دسترسی برای استفاده ایجاد میشود اما یک نکته مهم درباره عدم راهاندازی این سرویس در بسیاری از نقاط یا کلانشهرها این مسئله است که ایجاد دسترسی با توجه به شبکههای 6 لایه پیچیدگیهای فنی دارد.