طرح مشترک وزارتخانههای کار و ارتباطات برای اشتغالزایی
مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مساله بودن اشتغال از طرح مشترک این وزارت با وزارت کار برای اشتغالزایی خبر داد.
همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمانها و شرکتهای تابعه امروز در سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد.
رضایی، مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با اشاره به موضوع اشتغال در اسناد بالادستی این وزارتخانه اظهار کرد: طرحی را با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با عنوان "تکاپو" پیش بردیم تا شرکتهای ملی را با مولفههایی به سمت سرمایهگذاری در استانها تشویق کنیم که در حال حاضر هم فعالیتهایی را در استانها شروع کردهاند.
وی با بیان اینکه مدیرهای استانی وزارت ارتباطات باید همافزایی خود را با دیگر مسئولان بیشتر کنند، گفت: وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال طرحی را با همکاری پست بانک ها برای ارایه خدمات پولی در روستاها آغاز کرده است. هدف ما از ارائه اینترنت به این مناطق ارایه خدمات بر بستر اینترنت و مخصوصا خدمات خرده بانکی است.
مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات اضافه کرد: سعی میکنیم تا حداقل سرویسهای دستگاههای عابربانک را در مناطق روستایی و در دفاتر خدمات پستی فراهم کنیم. این خدمات به صورت قراردادهای پنج ساله بسته شده است که تمدید خواهند شد.
معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه بررسی ها حاکیست که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم جز دستگاه هایی بود که کمترین سوال و تذکر را از نمایندگان مجلس دریافت کرد، گفت: طرح USO نتیجه انعکاس مطالبات مردم به نمایندگان است که منجر به تصویب اختصاص 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی شد.
همچنین سیدحسین دهدشتی معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایندگان مجلس مطالبات مردم را به دولت منعکس می کنند و ما نیز وظیفه داریم آنها را دنبال کنیم، گفت: نمایندگان بخصوص آنهایی که از نقاط محروم هستند دایم از سوی مردم در همه برهه های زمانی مختلف مورد خطاب قرار می گیرند و نمایندگان نیز مجبور هستند که مطالبات دریافت شده را به دولت منعکس کند.
وی با بیان اینکه عملا نمایندگان در برخورد با مردم به نوعی گفتار درمانی انجام می دهند و بسیاری از مطالبات را منعکس نمی کنند، افزود: شاید مطالباتی که از سوی نمایندگان به دولت منعکس می شود 10 تا 20 درصد کل مطالبات باشد.
دهدشتی با اشاره به ظرفیت نمایندگان در مواردی چون تصویب قوانین، اظهار کرد: بررسی که انجام شد مشخص کرد که در دولت نهم و دهم حجم سوالات و تذکرات از سوی نمایندگان نسبت به دولت افزایش داشت اما در دولت یازدهم به دلیل تعاملات ایجاد شده و همچنین پاسخگویی به مطالبات، سوالات و تذکرات نمایندگان کاهش داشت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در دولت یازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باتوجه به تعامل برقرار شده و پاسخگویی جزو 4 یا 5 دستگاه دولتی بود که پایین ترین سوالات و تذکرات را داشت.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که معمولا در هر دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سال دوم به بعد حجم مطالبات و مکاتبات نمایندگان مجلس بیشتر می شود و بخصوص در دوره دوم دولت مکاتبات، انتظارات و مطالبات نمایندگان بیشتر از قبل می شود که هم اکنون در این دوره قرار داریم و باید تلاش کنیم تا به این مطالبات که عمدتا بر حق هم هستند را به سرعت پاسخ دهیم.
دهدشتی با بیان اینکه با گذشت زمان و توسعه صورت گرفته، حجم مطالبات مردم نیز افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: اگر به مطالبات به سرعت پاسخ داده شود حتی اگر جواب منفی بود اما نماینده از آنجاییکه احساس می کند که موضوع مورد نظر، بررسی و مورد اهمیت قرار گرفته است، موضوع به طرح سوال، تذکر و احیانا به استیضاح ختم نمی شود و با دقت نظر از بحران ها و تنش ها در آینده می توان پیشگیری کرد.
معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بررسی حجم و نوع مطالبات مردمی در استان ها و نقاط مختلف کشور، گفت: طرح USO نتیجه انعکاس مطالبات مردم به نمایندگان است که منجر به تصویب اختصاص 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی شد که بخشی از آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص پیدا کرد.