رگولاتوری

December 24, 2017
13:54 یکشنبه، 3ام دیماه 1396
کد خبر: 86701

کاهش ۴۰ درصدی دیتا و افزایش ۳۵ درصدی مکالمات در زلزله تهران

وزیر ارتباطات از کاهش ۴۰ درصدی مصرف دیتا و افزایش ۳۵ درصدی مکالمات در زمان وقوع زلزله در تهران خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه افزایش ظرفیت شبکه اظهار کرد: شبکه تلفن همراه ۴ برابر ظرفیت حدود استاندارد تعریف شده خود را پاسخ گفته است و بیش از آن را نتوانسته است پاسخگو باشد و اگر بالاتر از این در نظر باشد، در کمیته بحران وزارت ارتباطات بررسی خوهد شد.

وی تصریح کرد: اما همان طور که با هجوم مردم سامانه‌های زیرساخت های مهم مختل می‌شود، حوزه ارتباطات هم به همین صورت است و به همین علت وزارت ارتباطات نیز در این حادثه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی از مردم خواست که مکالمات کوتاهی داشته باشند تا شبکه دچار اختلال نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آمارهای ارایه شده در حوزه ارتباطات در زلزله تهران اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع این حادثه میزان مصرف دیتا ۴۰ درصد کاهش داشته و میزان مکالمات در حدود ۳۵ درصد رشد داشته است و این آمار نشان می دهد که مردم تمایل دارند در مواقع بحران بیشتر از طریق مکالمات نیازمندی های خود را برطرف کنند و باید اطلاع رسانی شود که در این مواقع مکالمات کوتاه و در حد نیاز باشد و البته اپراتورها هم باید ظرفیت سازی انجام دهند.

او در پاسخ به سوالی در زمینه نحوه اطلاع رسانی صدا و سیما در زلزله اخیر تهران، اظهار کرد: رسانه ملی با توجه به رسمیت یک مرجع مناسب برای اطلاع رسانی به مردم است و آن چیزی که مشخص بود از لحظات نخست رسانه ملی اطلاع رسانی خوب و دقیقی داشت. البته اگر دستورالعمل‌هایی برای اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی تهیه شود، فرآیند بهتری ایجاد می کند چرا که صداوسیما بین دو موضوع مطالبه مردم و نپرداختن به موضوع قرار دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مردم مطالبه اخبار را از رسانه ملی دارند، تاکید کرد: صدا و سیما نیز با پوشش و انعکاس اظهارنظر گروه‌ها و افراد مختلف مطالبه‌ای که مردم از این رسانه دارند را پاسخ می دهد که شاید برخی از شایعات و بزرگ نمایی‌ها از همین طریق باشد.

وی  نگاه دوم به موضوع اطلاع رسانی در این مواقع را نپرداختن به موضوع بیان کرد و گفت: به نظر من راه حل میانه ای وجود دارد که دستورالعملی در رسانه ملی تدوین شود و زمان وقوع این اتفاقات ستاد بحران صدا و سیما اخبار رسمی را از آن ستاد منعکس کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود:باید پنجره ای هم به عنوان پوشش حاشیه‌های این وقایع وجود داشته باشد اما پوشش اطلاعات رسمی و تایید شده از پنجره اصلی انجام شود و بقیه برای مدیریت هیجانات جامعه در چنین مواقعی در نظر گرفته شود و به این صورت تاثیرگذاری رسانه ملی بیشتر می شود.

او تاثیرگذاری رادیو را با توجه به حضور مردم در خیابان ها بیشتر عنوان کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.