فناوری

January 8, 2018
9:36 دوشنبه، 18ام دیماه 1396
کد خبر: 87047

این پروژکتور به گیمرها امکان تماشای دو تصویر متفاوت را به صورت همزمان می دهد

استارتاپی فعال در زمینه نمایشگر به نام MirraViz اخیراً به نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس آمده تا از گجتی رونمایی کند که در نگاه نخست بسیار جادویی به نظر می رسد. این گجت به کمک دو پروژکتور، امکان نمایش دو لایه تصویر متفاوت را روی یکدیگر مهیا می سازد و تماشاگران به صورت همزمان، از دو زاویه متفاوت قادر به تماشای این لایه ها خواهند بود. این تکنولوژی از همین حالا با قیمت 499 دلار قابل خریداری است.

محصول استارتاپ ساکن کالیفرنیا که رسماً MultiView Screen نام گرفته، با دانش درباره چگونگی بازتاب نور روی سطوح بازتابگر ساخته شده است. در بخشی از توضیحات رسمی وب سایت سازندگان آمده: «قاعده فیزیکی اساسی مورد استفاده برای هر یک از لایه ها، «پس بازتاب» است که معمولاً شاهد بهره گیری آنها در علامت های ترافیک و بازتابگرهای دوچرخه هستیم. ایده کلی «پس بازتاب» این است که عناصر نوری، فارغ از زاویه تابش به منبع خود باز می گردد. این موضوع نسبت به سطوح بازتابشگر عادی متفاوت است که نور را در هر زاویه برابری با زاویه تابش بازتاب می دهند.»



 

 

به بیان دیگر، پروژکتور MirraViz یک تصویر را برداشته و آن را مجدداً به به سمت منبع بازتاب می دهد؛ و این مسئله سبب می شود تا شخصی که در زاویه درست قرار دارد، قادر به تماشای تصاویری واضح و روشن باشد و در عین حال، تصویر دیگری که به نمایش در می آید را مشاهده نکند.

کمپانی مورد اشاره، استفاده های گوناگونی را برای پروژکتور خود متصور شده است. اولین و محتمل ترین خریداران این پروژکتور، گیمرهایی هستند که از تجربه لوکال و کوآپ بازی های ویدیویی لذت می برند و در صورت استفاده از MultiView Screen دیگر مجبور به تجربه بازی ها در حالت اسپلیت اسکرین نیستند. از طرف دیگر، این پروژکتور زمانی که دو عضو خانواده به دنبال تماشای محتویات ویدیویی متفاوتی هستند نیز به کار می آید. MirraViz ضمناً به دنبال فروش محصول خود به صاحبان کار و تجارت نیز هست و عقیده دارد پروژکتورش می تواند در مصارف سازمانی با تبلیغاتی کارآمد باشد.

MirraViz می گوید صفحه پروژکتورش نیازمند چندین لنز DLP با کیفیت است تا افکت لایه ها به درستی پیاده سازی شود. به همین خاطر، این کمپانی باندلی از چندین لنز مختلف را به همراه MultiView Screen در نظر گرفته که مجموعاً با قیمت 2000 دلار به فروش می رسند. از طرف دیگر، باندلی مخصوص گیمینگ هم در نظر گرفته شده که یک سیستم صوتی با کیفیت، پروژکتورها و یک صندلی گیمینگ را با قیمت 3 هزار دلار به دست خریداران می رساند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.