رگولاتوری می گوید: کاهش مدت زمان فرایند ترابرد تلفن همراه، شکایات مشترکین را کم کرد
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش زمان فرایند ترابرد تلفن همراه و در نتیجه کاهش 20 درصدی شکایات مشترکان در این زمینه خبر داد.
مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از کاهش مدت زمان ترابرد مشترکین دایمی و اعتباری تلفن همراه خبر داد و گفت: به منظور افزایش رضایتمندی مشترکین و با اصلاح فرایند احراز هویت و تایید مشترک برای ثبت درخواست ترابرد، راهاندازی سرویس OTP و جایگزینی آن با پیامک کوتاه و کاهش زمان برخی از فرایندهای داخلی با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، فرایند ترابرد مشترکین تلفن همراه اعتباری از سه روز به یک روز و تلفن همراه دائمی از ۵ روز به سه روز کاهش یافت.
وی با تاکید بر انجام نظارت جدی و مستمر بر حوزه تلفن همراه، افزود: با تغییرات ایجاد شده میزان شکایات ثبت شده مشترکین در سامانه ۱۹۵ درباره ترابرد شماره تلفن همراه از مهر سال جاری نسبت به ماههای قبل ۲۰ درصد کمتر شده است.
بنابه این گزارش، ترابرد تلفن همراه فرایندی است که براساس آن مشترکان تلفن همراه بدون تغییر شماره میتوانند اپراتور سرویسدهنده خود را تغییر دهند.