درآمد عمومی دولت در قبوض تلفن همراه چیست؟
همراه اول درباره «درآمد عمومی دولت» در قبوض تلفن همراه اعلام کرده که این درآمد، در واقع همان رقمی است که مربوط به افزایش هزینه پیامکهای کاربران بوده و این رقم بر اساس تعداد پیامکهای ارسالی افراد متفاوت است.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همانطور که پیش از این در خصوص «خدمات مبتنی بر محتوا» و «سایر هزینهها» اطلاعرسانی شد و با توجه به اینکه، تعدادی از مشترکین در برخی از رسانهها و شبکههای اجتماعی در خصوص «درآمد عمومی دولت» اظهار بیاطلاعی کردهاند، جزئیات بیشتری از این مورد ارائه شد تا موجبات رفع ابهام کاربران تلفن همراه بوجود آید.
بر اساس این اطلاعیه، اسفند سال ۱۳۹۳ و در روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، بندی به قانون بودجه سال ۱۳۹۴تحت عنوان تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۳۹۴الحاق شد که اپراتورهای موبایل کشور را ملزم کرد تا ۱۰ ریال مازاد بر تعرفه مصوب پیامک را به حساب دولت واریز کنند.
بدین ترتیب از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۴هزینه ارسال هر پیامک با افزایشی ۱۰ ریالی مواجه شده و این رقم به صورت مجزا در قبضهای تلفن همراه اعلام شده و این موضوع نیز از سوی رسانهها اطلاعرسانی شد.
طبق اعلام، این رقم در قالب درآمد حاصله متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف ۱۴۰-۵۳۰۰۰۰ به شرح زیر به دستگاههای ذیربط اختصاص مییابد:
???? ۳۵ درصد به جمعیت هلالاحمر جمهوری اسلامی ایران (۲۰ درصد جهت تأمین، تولید و کمک هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب العلاج و سرطانی و ۱۵ درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات)
???? ۲۰ درصد به کمیته امداد امامخمینی (ره) جهت توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش
???? ۲۰ درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینههای درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش
???? ۵ درصد جهت تحت پوشش قرار دادن ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر
???? ۵ درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال
???? ۵ درصد به دانشگاه پیامنور جهت تملک داراییهای سرمایهای
???? ۵ درصد به سازمان پزشکی قانونی
???? ۵ درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی.
بر این اساس همراه اولی ها میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند.