لبه تکنولوژی

February 6, 2018
15:41 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87840

اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ بیشترین تعداد تبلت را به بازار جهانی عرضه کرده است

موسسه‌ی IDC اخیراً گزارش داده که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ ، آپید بیشترین میزان عرضه به اقصی نقاط جهان را به خود اختصاص داده است.

در بازه‌ی زمانی سه ماه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ اپل توانسته ۱۳.۲ میلیون دستگاه را عرضه کند که این آمار به میزان ۶ درصد از رقم مشابه سال قبل در همین بازه‌ی زمانی (یعنی ۱۳.۱ میلیون دستگاه) افزایش یافته است. این مطلب بدین معنی است که ۲۶.۶ درصد از بازار تبلت دنیا به آیپدها اختصاص داشته است.

 

این در حالی است که آیپد پرو بعدی هنوز به بازار نیامده و به ادعای این شرکت کوپرتیونی قرار است کفه‌ی ترازو را بیشتر به سمتش سوق دهد. شایعات حاکی از آن است که نسخه جدید این تبلت‌های پیشرفته احتمالاً تشابهاتی با آیفون 10 خواهند داشت. بهره بردن از صفحه نمایش، دوربین TrueDepth و قابلیت Face ID نمونه‌هایی از این شباهت‌ها خواهد بود.

 

 

 

اصولاً با توجه به رقابت نزدیک سامسونگ با اپل، کاربران انتظار دارند نام سامسونگ را در لیست‌های این چنینی مشاهده کنند اما برخلاف تصور همگان، آمازون این بار توانسته شرکت کره‌ای را به مقام سوم انتقال دهد.

آمازون که اخیراً در صنایع مختلف توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد با کاهش قیمت هوشمندانه در تعطیلات سال نوی میلادی و ارائه باندل تبلت همراه با دستیار خانگی آلکسا موفق شده مقام دوم را در لیست یاد شده از آن خود کند.

 

 

 

این کمپانی ۷.۷ میلیون تبلت را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرده که در واقع ۵۰ درصد از رقم مشابه سال قبلش یعنی  ۵.۵ ملیون تبلت، بیشتر شده است. این اتفاق باعث شده که سهم ۹.۶ درصدی خود از بازار جهانی تبلت را به ۱۵.۶ درصد ارتقا دهد.

این در حالی است فقط تبلت‌های هیبریدی سامسونگ موفق شدند فروش خوبی تجربه کنند و تبلت‌های دیگر این برند نتوانستند موفقیتی کسب کنند. از این رو کمپانی کره‌ای معروف نتوانست در لیست یاد شده عنوانی بهتر از رتبه سوم کسب کند و میزان کلی عرضه تبلت‌های سامسونگ تنها ۷ میلیون دستگاه بود. این رقم بدین معنی است که کمپانی کره‌ای در این زمینه ۱۳ درصد پسرفت کرده و سهمش را به ۱۴.۱ درصد رسانده است.

 

 

هواوی با عرضه‌ی ۳.۵ میلیون تبلت و کسب ۷.۱ درصد از بازار جهانی تبلت رتبه چهارم را کسب کرده است. ضمن اینکه لنوو با عرضه ۳.۱ میلیون دستگاه و اختصاص ۶.۲ درصد بازار به خود پنجمین برند این لیست است.

 

به طور کلی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ ، ۴۹.۶ میلیون تبلت در سراسر دنیا عرضه شده که از رقم مشابه سال گذشته یعنی ۵۳.۸ میلیون تبلت، ۷.۹ درصد کمتر شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.