تماشا کنید: جزئیات اجرای طرح “ساماندهی خدمات پیامکی”/ 40 میلیون مشترک تقاضای لغو پیامک دادند
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برنامه "روی خط خبر" از شبکه خبر با موضوع "ساماندهی خدمات پیامکی" درباره وضعیت این پیامک ها توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)؛ حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برنامه "روی خط خبر" از شبکه خبر با موضوع "ساماندهی خدمات پیامکی" درباره وضعیت این پیامک ها عنوان کرد: مردم از پیامک های تبلیغاتی همیشه ناراضی بودند و اقدامات زیادی برای ساماندهی این این پیامک ها انجام شده و این اقدامات تا کنون سلبی بودند.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال سامانه ای را راه اندازی کردیم تا مردم با استفاده از این سامانه پیامک های تبلیغاتی را کنترل کنند که تاکنون در هر سه اپراتور حدود 40 میلیون مشترک تقاضای لغو این پیامک ها را دادند.
فلاح جوشقانی افزود: این آمار نشان دهنده ناراضی بودن مردم از این حجم پیامک ها است البته این را هم باید گفت که پیامک ها ارزانترین راه برای تبلیغات است.
معاون وزیر در ارتباط با بحث طرح ساماندهی این پیامک ها عنوان کرد: ساماندهی به این معنی است که مردم بتوانند آن دسته از پیامک ها را که می خواهند دریافت کنند و از طرف دیگر هم عده ای بتوانند توسط پیامک ها به صورت قانونی اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: در حال حاضر پیامک ها به دو دسته تقسیم می شوند یکی انبوه که تبلیغاتی و اضطراری است و دیگر خدمات ارزش افزوده است که مردم در قبال آن هزینه می دهند نمونه آن پیامک های بانک ها هستند.
فلاح جوشقانی گفت: برای ساماندهی این پیامک ها تعیین شد اپراتورها در چهارچوب قانون به یک شکل خدمات خود را معرفی کنند و مردم نیز با اختیار خودشان خدمات را انتخاب کنند.
وی در ارتباط با زمان اجرای این سامانه بیان کرد: مصوبه نهایی شده و در روزهای آینده به اپراتورها ابلاغ خواهد شد و حداکثر از ماه دوم سال آینده این سامانه در اختیار مردم قرار می گیرد.