بازاریابی افراد سودجو در فروش غیرحضوری سیمکارت با طرحهای دورغین!
به تازگی افرادی با سو استفاده از نام اپراتور اول تلفن همراه و با اعلام جشنوارههای گوناگون اما دروغین برای این سیمکارتها، اقدام به فروش آنها با قیمتی بیش از قیمت واقعی نمودهاند. با جیاسام همراه شوید تا با روش جدید این افراد آشنا شویم.
این افراد معمولا با استفاده از یک سیمکارت اعتباری، با کاربران اپراتور اول تلفن همراه کشور تماس میگیرند و خود را به عنوان نماینده این شرکت معرفی میکنند. برای مثال، نماینده اپراتور مورد نظر در استانهای شمالی و این در حالی است که هر یک از این سه استان به صورت مجزا دارای نمایندگی است.
پس از تماس و معرفی خود، با عنوان این جملات که مشترک گرامی شما به دلیل حسن استفاده از خط مورد نظر و همچنین عدم وجود شکایت از این خط، از سوی اپراتور به عنوان کاربر منتخب برای دریافت یک سیمکارت معرفی شدهاید، کاربر را به خرید سیمکارت ترغیب میکنند. برای این سیمکارت ویژگیهای مانند تماس جهانی، تماس رایگان طولانی مدت تنها با هزار تومان شارژ، اینترنت رایگان شبانه، یک سال تماس و اینترنت رایگان، بسته اینترنت شبانه روزی هدیه، تعداد زیادی پیامک رایگان و شرکت در قرعه کشیهای سالانه، ماهانه و هفتگی که جوایز آن شامل مبالغ زیادی وجه نقد، خودرو، موتور سیکلت، گوشی هوشمند و … است، عنوان میشود که میتواند هر کاربری را وسوسه نماید.
پس از معرفی خود و مزایای دروغین این سیمکارتها، نشانی و مشخصات کاربر دریافت میشود و فرد تماس گیرنده به صورت اینترنتی اقدام به ثبت درخواست سیمکارت برای او مینماید. پس از ثبت نام به کاربر اعلام میگردد که سیمکارت و مدارک مربوط به آن توسط پستچی برای شما ارسال میشود و مبالغی مانند ۳۰ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان و … را به پستچی و تنها به صورت نقدی تحویل نمایید. برای ایجاد اطمینان خاطر برای کاربر، تاکید میشود که فقط مبلغ عنوان شده را پرداخت کند و در صورت مطالبه مبلغ بیشتر از سوی پستچی، از این کار اجتناب نماید. این سیمکارتها ممکن است از شهرها یا حتی استانهای همجوار برای شما ارسال شود، به این دلیل که ظاهرا انتخاب شماره به صورت تصادفی است.
بعد از پیگیریهای صورت گرفته از مرکز پشتیبانی و نمایندگیهای اپراتور اول مشخص شده که این شیوه جدید بازاریابی و سودجویی برخی افراد است تا از این طریق سیمکارتها را با قیمت بیشتری به فروش برسانند. همچنین مرکز پشتیبانی اعلام کرد که در حال پیگیری است تا از تکرار چنین مسئلهای در کشور جلوگیری نماید.
توصیه میشود در صورت دریافت چنین تماسهایی، پیش از دادن اطلاعات با مرکز پشتیبانی این اپراتور تماس بگیرید و یا به نماینده رسمی آن در شهر/استان خود مراجعه نمایید تا از عدم صحت چنین طرحهایی مطمئن شوید و در نهایت از دادن اطلاعات شخصی مانند کد ملی، نشانی منزل، شماره تلفن ثابت و … خودداری کنید.