رسانه‌های اجتماعی

فناوری

February 19, 2018
15:29 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88129

فیس بوک هم وارد عرصه اسپیکرهای هوشمند شد؟

به نظر می رسد فیس بوک هم تصمیم گرفته است به یکی از بزرگترین سازندگان اسپیکرهای هوشمند در جهان بپیوندد.

از آنجا که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی و همچنین سایر کارهای خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

از بزرگترین و بهترین اسپیکرهای هوشمند در جهان می‌توان به اکو دات و الکسای آمازون، گوگل هوم مینی، گوگل هوم ماکس، کورتانای مایکروسافت و هوم پاد اپل اشاره کرد. البته غول های تکنولوژی دیگری همچون سامسونگ، شیائومی، JBL و غیره نیز اسپیکرهای هوشمند جدیدی را روانه بازار کرده‌اند و این طور که به نظر می رسد رقابت سختی بر سر ارائه و عرضه اسپیکرهای هوشمند بالا گرفته است.

حالا فیس بوک نیز می خواهد به این عرصه رقابت تنگاتنگ پیوسته و اسپیکر هوشمند جدیدی را تحت عنوان " آلوها " و " فیونا " در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و رونمایی کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، هر دو مدل از این اسپیکر هوشمند به یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی مجهز شده است که این امکان را به کاربران می دهد تا با استفاده از آن، بتوانند ارتباط تصویری با دوستان و خانواده خود برقرار کنند. پنل های صفحه نمایش این اسپیکر هوشمند قرار است از شرکت ال جی دیسپلی تامین شوند. گفته ها حاکی از آن است که فیس بوک همچنین با سونی و یونیورسال موزیک هم قراردادی امضا کرده است و بدین ترتیب می خواهد به جنگ با اسپیکر هوشمند آمازون اکو شو با صفحه نمایشی ۷ اینچی برود.

البته از آنجایی که هنوز این غول شبکه اجتماعی به طور رسمی از چنین محصولاتی رونمایی نکرده است، نمی‌توان به طور کامل از صحت اطلاعات و جزئیات آن اطمینان حاصل کرد و باید تا زمان معرفی و عرضه این دو محصول احتمالی منتظر باقی ماند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.