رونمایی سامسونگ از تجربهای ساده و هوشمند با اینترنت اشیا
سامسونگ الکترونیکس امروز در کنفرانس بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا از چشمانداز خود در حوزه اینترنت اشیا رونمایی کرد که هدف آن همکاری نوآورانه و هدفمند در راستای خلق تجربهای روان، هماهنگ و هوشمند برای ساده کردن زندگی مصرفکنندگان محصولات مختلف اعلام شد. سامسونگ در کنفرانس سالانه خاورمیانه و شمال آفریقای خود (MENA Forum 2018) خود درباره راهبردش برای توسعه حوزههای کاربردی اینترنت اشیا با استفاده از هوش مصنوعی و SmartThings توضیح داد که میتوانند دستگاههای متصل سامسونگ را با هم یکپارچه کنند.
شرکت سامسونگ علاوه بر هدفگذاری برای آماده کردن تمامی محصولاتش در جهت اتصال به اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰، همچنین اعلام کرد که همه این محصولات هوشمند نیز خواهند شد. سامسونگ میخواهد با وارد کردن قابلیت بیکسبی در تمامی دستگاههای خانگی و هوشمند، تمامی محصولات خود را بصورتی هوشمند کند که امکان شخصیسازی برای کاربر را داشته و در نتیجه کارهای روزمره را برای او سادهتر کند.
سانگوان میونگ، مدیر بخش خاورمیانه و شمالآفریقای شرکت سامسونگ گفت «تمایل ما به نوآوری مداوم، ریشه در علاقه ما برای تبدیل مفاهیم به واقعیتها دارد. در سالهای اخیر اینترنت اشیا پیشرفت قابل توجهی داشته است و ما به عنوان شرکت نوآور در این عرصه وظیفه داریم برای پذیرش سریعتر اینترنت اشیا تلاش کنیم.»
تجربهای روان و پیشرفته از دنیای سرگرمی با تلویزیونهای QLED
سامسونگ همچنین از نوآوریهای فنی خود در زمینه اتصالی روان در جدیدترین سری تلویزیونهای خود نیز رونمایی کرد. بر اساس این نوآوری، تلویزیون QLED 8K سامسونگ مجهز به اولین فناوری جهان برای هوش مصنوعی 8K خواهد شد که آن را به دستگاهی تعاملی و خلاق تبدیل میکند. فناوری هوش مصنوعی بکار رفته در تلویزیون QLED 8K سامسونگ از ماشین یادگیری برای تحلیل محتوا و تقویت خودکار رزولوشنهای پایین به کیفیت 8K استفاده میکند.
شرکت سامسونگ همچنین SmartThings را برای سری تلویزیونهای خود معرفی کرد که به کاربر امکان میدهد بدون مشکل تلویزیون را به دیگر دستگاههای خانه متصل کند.
سامسونگ همچنین از ساندبار NW700 Sound+ خود در منا فوروم رونمایی کرد. صدای این دستگاه میتواند تجربهای واقعا فراگیر را از برنامه تلویزیونی مورد علاقهتان به شما عرضه کند.
تعریف جدید از زندگی متصل با جدیدترین لوازم خانگی
محصول دیگری که برای اولین بار در منطقه منا فوروم معرفی میشد، ماشینهای لباسشویی کوییکدرایو با امکان اتصال به اینترنت اشیا بود که به کاربر امکان میدهد تا چرخه شستشوی لباسهای خود را از طریق دیگر دستگاههای متصل خود شروع یا متوقف کرده و حتی روی آن نظارت داشته باشد. ماشینهای لباسشویی کوییک درایو همچنین مجهز به دستیار هوشمند سامسونگ هستند که با استفاده از هوش مصنوعی بهترین گزینه شستشو را به کاربر پیشنهاد میدهد.
دستگاه تهویه هوای Wind-Free سامسونگ نیز برای اولین بار از سیستم خنککننده دو مرحلهای استفاده میکند که علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف انرژی، امکان کنترل از راه دور از طریق وایفای را هم دارد.
تلفیق فناوری با هوش در دستگاههای هوشمند
از جمله محصولات سامسونگ که در منا فوروم به نمایش گذاشته شد گوشیهای گلکسی نوت ۸، S8 و عضو جدید A8 بودند که در ماه ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این محصول توانست با فناوریها و قابلیتهای پیشرفته خود دنیای گوشیهای مقرون به صرفه را متحول کند.
اما CUE سامسونگ نیز یک لایه جدید به اکوسیستم موبایلی این شرکت اضافه کرد. کیو (CUE) اولین فروشگاه محتوای دیجیتالی سامسونگ است که بصورت انحصاری برای خاورمیانه و شمال آفریقا راهاندازی شد. فروشگاه کیو سامسونگ در واقع کتابخانهای فراگیر از موسیقی برای استریم یا دانلود است که گلچینی متنوع از هر نشریات محلی و منطقهای و هزاران زنگ گوشی را در خود جای داده است.
نکته نهایی آنکه اکوسیستم سامسونگ با اتکا به SmartThings حتی فناوریهای پوشیدنی را هم به سطحی جدید رسانده است بصورتی که کاربران میتوانند دستگاههای متصل خود را با چند ابزار پوشیدنی پیشرفته کنترل کنند. این اکوسیستم همچنین شامل محصولاتی مانند Gear 360, Gear VR و DeX هم میشود که همه آنها در SmartThings با هم یکی میشوند.