تلفن همراه

گوشی

February 21, 2018
10:39 چهارشنبه، 2ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88150

شیائومی موفق‌تر از سامسونگ بود؟

شیائومی به تازگی مدعی شده است که میزان فروش محصولاتش در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در کشور هند بیشتر از رقیبش، سامسونگ بوده است.

مانوج کومار جین – نایب رئیس بخش تجارت جهانی شرکت شیائومی – بر این باور است که این برند در کشور هند موفق از سایر کشورهای دیگر عمل کرده چراکه میزان فروش محصولاتش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی، از رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ بسیار فراتر رفته است.

اظهارات و سخنان این مقام در حالی منتشر می‌شود که پیشتر سامسونگ ادعا کرده بود شیائومی هرگز نتوانسته است به مقام و رتبه سامسونگ در هند برسد و سهمی از بازار این کشور نخواهد داشت.

اما این طور به نظر می‌رسد که این شرکت تکنولوژی کره‌ای میزان فروش به فروشگاه‌ها را معیار قرار داده بوده و میزان فروش واقعی توسط خریداران و مشتریان را نادیده انگاشته است. این در حالیست که مدیران شیائومی میزان فروش واقعی محصولاتشان را معیار قرار داده‌اند.

وی همچنین در واکنش به ادعای سامسونگ، گفته است که شیائومی تاثیرگذارترین برند در هندوستان به شمار می‌رود و طبق گزارش‌های منتشره از سوی کاربران، جزو محبوب‌ترین برندهای تکنولوژی نیز محسوب می‌شود.

میزان ارسال گوشی‌های هوشمند و محصولات شیائومی به بازار هند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ بیش از یک چهارم کل گوشی‌های ارسالی به آن است که به وضوح نشان می‌دهد عملکرد این شرکت چینی از سهم ۲۴ درصدی رقیب کره‌ای خود، سامسونگ، سبقت گرفته است.

هرچند که سامسونگ توانسته است تقریبا در تمامی کشورها سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد اما حالا در بازار هند به نظر می‌رسد شیائومی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در حال سبقت گرفتن از سامسونگ است به گونه‌ای که تحلیلگران بسیاری برآورد کرده‌اند بتواند رکورد میزان فروش خود را بشکند و بدین ترتیب از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد.

بازار کشور هند با توجه به جمعیت بالای این کشور و تعداد بسیار بالای تقاضای گوشی‌های هوشمند توسط مصرف‌کنندگان برای شرکت‌های تولیدکننده و غول‌های تکنولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آن‌ها به منظور حفظ و ارتقای سهم خود از بازار این کشور، همواره در تلاشند تا نظر کاربران و فروشندگان هندی را به خود جلب کرده و در این رقابت تنگاتنگ پیروز میدان شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.