باMWC2018: پایان عمر «اولین در دنیا» بعد از معرفی گلکسی S9 برای سامسونگ!
معمولا هر کمپانی سازنده تلفن همراه، در زمان معرفی گوشی هوشمند پرچمدار خود در کنفرانس های خبری از لفظ «اولین در دنیا» استفاده می کند. سامسونگ هم یکی از همین دست کمپانی ها است.
این برند معتبر و مطرح کره ای، باید اینکه تاکنون محصولات فوق العاده ای مانند گلکسی نوت 8 را در کارنامه افتخارات خود دارد، پس از معرفی گلکسی S9 در کنفرانس خبری خود در روز یکشنبه 6 اسفند، اعلام کرد که دیگر به دنبال معرفی محصولی با تغییری شگرف و نوآوری های خاص نیست، بلکه این کمپانی قصد دارد تغییر استراتژی داده و از این پس بر روی ارائه قابلیت ها و نرم افزارهای مفیدتری در پرچمداران آینده خود تمرکز کند.
دی جی کوه، مدیرعامل سامسونگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران کره ای در بارسلونا اعلام کرد که این شرکت پس از عرضه گلکسی S9 استراتژی خود را تغییر می دهد. وی به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ جز شرکت های تولید کننده ای بود که اولین ها را به بازار عرضه می کرد، اما در حال حاضر، تصمیم این شرکت بر روی تمرکز بر ارتقا کیفیت و عرضه محصولاتی است که استفاده کاربردی تری برای کاربران داشته باشد.
کوه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص نقشه راه سامسونگ در حوزه رقابت با برندهای چینی که هم اکنون هم موفق به آوردن سنسور اثرانگشت در زیر صفحه نمایش شده اند، این جمله را بیان کرد: مدت هاست که می شنویم سامسونگ در تلاش است تا سنسور اثرانگشت را با صفحه نمایش ادغام کند، اما هنوز موفق به دست یابی به چنین قابلیتی نشده، این در حالیست که کمپانی چینی ویوو، در X20 UD توانست سنسور اثرانگشت را با صفحه نمایش ادغام کرده و در ویوو اپکس هم که روز گذشته در MWC 2018 معرفی کرد، توانست محل تشخیص این سنسور در زیر صفحه نمایش را به یک سوم صفحه برساند. وی در ادامه صحبت های خود گفت: ما زودتر از شرکت های چینی، تکنولوژی ساخت گوشی های موبایل را توسعه دادیم و جز اولین ها در این صنعت و اولین در جهان بودیم، بدون اینکه بخواهیم به این فکر کنیم که این محصولات و نوآوری ها تا چه اندازه می تواند برای کاربران کاربردی باشد.
استراتژی سامسونگ از این پس در مسیر ساخت و ارائه محصولاتی ست که بیشترین استفاده را برای مصرف کنندگان داشته باشد. از این پس کاربران باید به این فکر کنند که با خرید محصول جدید سامسونگ، می توانند چه کاری را بهتر از گذشته انجام دهند. این تصمیم سامسونگ دقیقا به این معناست که این برند قصد ندارد محصولات جدید را با هدف «اولین بودن در دنیا» عرضه کند که اگر چنین بود، تا کنون حتما شاهد رونمایی از محصولاتی همچون سنسور اثرانگشت ادغام شده در صفحه نمایش و گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو بودیم. این شرکت از این پس زمان بیشتری را بر روی محصولات جدید خود کار خواهد کرد تا بتواند آنها را با ویژگی هایی به بازار عرضه کند که به طور کامل بتوانند پاسخگوی نیاز و تقاضای کاربران باشند. کوه در پاسخ بخ سئوال خبرنگاران در مورد دستیار صوتی بیکسبی هم ، پاسخ مشابهی داد. وی اعلام کرد که این شرکت دستیار صوتی هوشمند هوش مصنوعی خود را فقط با عملکرد عالی به بازار عرضه خواهد کرد. احتمالا این پروسه در نیمه اول سال 2018 خاتمه یافته و در نیمه دوم سال جاری، شاهد عرضه دستیار صوتی بیکسبی با ویژگی های جدید هستیم.