مدیرعامل مخابرات: تسهیل ارتباطات و خدمترسانی به مشتریان سراسر کشور در ایام نوروز
سیدمجید صدری با اشاره به تمهیدات ویژه شرکت مخابرات در بخش های ستادی و استان ها در ایام تعطیلات نوروزی گفت: بهینهسازی و افزایش ظرفیت ترافیکی در نقاط پرتردد و آمادهباش کلیه حوزههای فنی و غیر فنی به منظور حفظ پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در تمام مناطق مخابراتی، از مهمترین برنامههای شرکت مخابرات در این ایام است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری با بیان اینکه با توجه به افزایش بار ترافیکی در مناطق مسافر پذیر در ایام تعطیلات، نیاز به کنترل صحیح و دقیق وضعیت ارتباطی استانها و پیشبینی تمهیدات لازم در این ایام وجود دارد، اضافه کرد: افزایش کارکرد واحد امور مشتریان در مراکز منتخب و افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه بهتناسب رشد ترافیک که در ایام نوروز بهصورت پویا انجام میشود، ازجمله برنامههای مجموعهی مخابرات در سراسر کشور بهمنظور تسهیل برقراری ارتباطات در روزهای سال نو است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش های مربوط به تجاری و امور مشتریان، برقراری کشیکهای نوروزی کارکنان مرکز تماس 2020، 2010 و تقویت تیمهای ارتباطی برای هماهنگی پشتیبانی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور و همچنین ارائه خدمات به صورت حضوری در دفاتر منتخب در ایام تعطیلات در کل کشور از مهمترین برنامههای در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: همکاری واحد ارتباطات مردمی 2021 در خصوص راهنمایی مسافرین و زائرین در شهرهای زیارتی، تأمین نیازهای ارتباطی ستاد سفرهای نوروزی در تمام مناطق مخابراتی و افزایش پایداری و بهینهسازی شبکه در مناطق پرترافیک از جمله اقدامات مخابراتهای مناطق در این ایام می باشد.
مهندس سید مجید صدری بابیان اینکه انجام هرگونه عملیات برگردان و down time در ایام تعطیلات ممنوع است، اضافه کرد: برقراری شیفت نگهداری در حوزههای سوئیچ، پاور، دیتا، شبکه، کابل، انتقال و همراه و معرفی نیروهای on call در مناطق مختلف و همچنین تأمین تجهیزات back up با شناسایی های صورت گرفته، از جمله موارد اجرایی بهمنظور حفظ پایداری، تقویت پشتیبانی شبکه و تسهیل در برقراری ارتباطات مسافران نوروزی است
وی با بیان اینکه بهمنظور همافزایی و همگرایی در فعالیتها، جلسات توجیهی برای عوامل و کارشناسان شاغل در سامانه های 118، 2020 و 2021 در حال تشکیل است، افزود: پاسخگویی مرکز 118 در ایام نوروز به روال عادی صورت می پذیرد؛ همچنین در مورد برقراری شیفتهای فوقالعاده، برقراری شیفت جانشین مدیر منطقه در صورت لزوم، برقراری گشت مسیرهای فیبر نوری، نظارت بر عملکرد کارکنان و همچنین کنترل پوشش تلفن همراه و GSM-WLL در نقاط گردشگری، تاریخی و جادههای مواصلاتی، اقدامات و طراحی های لازم در کل کشور انجامشده است.
سیدمجید صدری گفت: در صورت لزوم در مناطق با بار ترافیکی بالا، افزایش پهنای باند و همچنین راهاندازی سایتهای سیار تلفن همراه نسل سوم و چهارم بهمنظور پوشش کامل نیازهای ارتباطی هموطنان پیشبینیشده است.
وی همچنین افزود: نظارت و بازرسی دورهای و مستمر بهمنظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح درگاههای مرتبط با مشتریان انجامشده و مشتریان میتوانند بهمنظور رفع ایرادات یا خرابیهای موردی با مراکز تماس و سامانه های پاسخگویی شرکت مخابرات ایران تماس بگیرند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان تصریح کرد: تأکید و اعلام به دفاتر ارتباطی و کارگزاران روستایی بهمنظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مهمانان نوروزی، انجام گزارشگیری از شرایط ارتباطی استانها بهصورت روزانه و ارتباط مستمر با استانداری، فرمانداریها و ستاد نوروزی استان در ایام تعطیلات، از مهمترین اقدامات مجموعه مخابرات ایران بهمنظور حفظ پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در سراسر کشور است.