تلفن همراه

گوشی

March 28, 2018
15:54 چهارشنبه، 8ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89125

شکایت مصرف‌کنندگان از سامسونگ به کجا می‌رسد؟

 
یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هلند از شرکت سامسونگ به خاطر عدم بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شکایت کرده است.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت slashgear، دو سال پیش (سال ۲۰۱۶ میلادی) بود که یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هلند از شرکت کره ای سامسونگ بخاطر مشکلاتی مبنی بر بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شکایت کرد. حالا بعد از گذشت دو سال، باری دیگر دادگاه هلندی رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده و در دستور کار خود قرار داده است.
 
همانطور که می دانیم، غول های تکنولوژی پس از عرضه محصولاتشان وظیفه دارند آنها را تا حداقل دو سال بروزرسانی کنند تا کاربران بتوانند از خدمات و سرویس های جدیدی بهره مند شوند. این مساله در قراردادهای اپراتوری برای مصرف کنندگان نیز ذکر شده است. اما طبق ادعای این گروه هلندی، سامسونگ از زیر بار این مسئولیت خود شانه خالی کرده و برای بروزرسانی به موقع آنها در این کشور تخطی کرده است.
 
بر اساس گزارش های منتشرشده از سوی  Consumentenbond، مشکل از آنجایی شروع شده و نشات گرفته است که کاربران دستگاه مورد نظر خود را خریداری کرده و سپس متوجه شده اند که پشتیبانی نرم افزاری و بروزرسانی های آن از زمان معرفی دستگاه آغاز شده و احتساب می شود نه زمان خریداری محصول توسط کاربران!
 
این گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر این باور است که باید پشتیبانی دوساله برای کاربران از زمانی محسابه شود که آنها محصول مورد نظرشان را خریداری و استفاده می کنند.
 
البته این نکته تنها مختص سامسونگ نیست و برای سایر غول های تکنولوژی نیز صادق است. این گروه قصد دارد سامسونگ و دیگر شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی را متقاعد کند که پشتیبانی نرم افزاری شان از زمان خریداری محصول توسط کاربران آغاز و محاسبه شود.
 
به نظر می رسد که سامسونگ نیز به خوبی خود را آماده کرده و در این مورد در دادگاه هلندی از خود دفاع خواهد کرد.
 
به احتمال زیاد، یکی از مواردی که این شرکت کره ای برای دفاع از خود  و عملکرد محصولاتش می گوید، گوشی پرچمدار گلکسی اس ۴ است که حتی پس از گذشت چهار سال، در سال ۲۰۱۷ باز هم بروزرسانی شد که این امر می تواند در طول سالهای فعالیت سامسونگ نقطه مثبتی برای آن باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.