سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 30, 2018
11:39 جمعه، 10ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89141

پشتیبان‌گیری از چی و چگونه؟

کارشناسان می‌گویند پشتیبان‌گیری از داده فقط نیمی از راه‌حل است. باید مطمئن شوید که می‌توانید داده‌ها را بازیابی کنید.
 
به گزارش ایسنا، ‌ دنیای مجازی مانع حضور فیزیکی انسان ها در محیط‌های مختلف شده و به نوعی در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌کند، اما متاسفانه در کنار فواید و مزیت‌های زیاد این فناوری که مهمترین آن دسترسی سریع و آسان به داده‌هاست، معایب و خطراتی هم وجود دارد که آهسته و بدون سر و صدا، اثرات جبران‌ناپذیری را به همراه آورده که تا مدتهاجامعه و خانواده را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
تشخیص ضرر و زیان‌ها و احتمال سوءاستفاده از کاربران در دنیای مجازی در محیط خانواده و به تبع آن اثرات مخرب آن در جامعه و خانواده‌ها که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن هستند، به راحتی امکان پذیر نیست و در این راستا بارها توصیه و هشدارهایی از سوی کارشناسان به کاربران شده است، ‌ در این باره شرکت مخابرات ایران هم آموزش‌های همگانی با عنوان حفاظت فناوری اطلاعات ارایه کرده که به شرح زیر است:
 
اگر از راه‌حل ابری استفاده می‌کنید، در مورد سیاست‌ها و شهرت ارائه دهنده آن تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید آنها نیازهای شما را برآورده می‌کنند.
 
پشتیبان‌گیری کاری ساده و ارزانی است، هرچند وقت یکبار از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری کنید.
 
هنگام بازسازی کل سیستم با استفاده از پشتیبان حتما از آخرین و جدیدترین روش‌های امنیتی به روزرسانی شده استفاده کنید.
 
پشتیبان‌گیری را تا جای ممکن خودکار کنید و آن را به طور مرتب چک کنید.
 
برای استفاده در منزل، برنامه‌های پشتیبان‌گیری شخصی مثل Time Machin شرکت اپل یا Windows Bckup & Restore شرکت مایکروسافت به شما امکان ایجاد پشتیبانی‌گیری به صورت خودکار برنامه زمانی «تنظیمش کن و ولش کن» می‌دهند.
 
پشتیبان‌های قدیمی ممکن است باعث زحمت شوند و باید از بین بروند تا اشخاص غیرمجاز به آن‌ها دسترسی پیدا نکنند.
 
دیر یا زود با اتفاقی ناخواسته، فایل‌های شخصی، مدارک یا عکس‌هایتان را از دست خواهید داد. در چنین مواقعی پشتیبان‌ها اغلب تنها راه بازسازی زندگی دیجیتالی شماست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.